6 Ekim 2014 Pazartesi

Okuma Kavanozu

Bu fikri çook uzun zaman önce 9GAG'de (sanırım) görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti. Uzun zamandır da hayata geçirmeyi planlıyordum, ancak yapabildim. "Okuma Kavanozu" benim gibi okuyacak çok fazla kitabı olan ve her seferinde kitapların başına geçip uzun süre 'ne okusam' diye düşünen kitap kurtları için ideal bir çözüm. 

Peki, nedir bu? Nasıl kullanılır? Şöyle ki; okumak istediğimiz kitapların isimlerini kağıtlara yazıp kavanoza atıyoruz. Yeni bir kitap okumaya başlayacağımızda da rastgele bir kağıt çekip ne çıkarsa onu okuyoruz. That's it ! :D

Okumak istediğim kitaplar dağ gibi olmasına rağmen hala deli gibi kitap almaktayken artık bu işe bir çözüm bulmak lazım dedim ve hem bu kavanoz fikrini hayata geçirdim hem de artık kitap almayı durdurdum. Herhalde iki hafta gibi bir süredir hiç kitap almadım. Kendimi tutmak için ne kadar zorlanıyorum anlatamam. Kitap manyağı olmuşum ben :D (Bu arada dün akşam bir kitap gördüm sanırım dayanamayıp alacağım onu :D)

Kısa bir süre önce almış olduğum karar ile TÜYAP kitap fuarına kadar hiç kitap almayacağım. Son büyük vurgunumu da fuarda yaptıktan sonra elimdeki tüm kitaplar bitene kadar bir daha kitap almayacağıma dair söz verdim kendime. Tabii bir seriye ait kitaplar istisna olacak, onları almaya izin var. Artık ne kadar dayanabilirim bilemiyorum :D 

İşte "Okuma Kavanozu":


Bunlar da kavanozun içinde okunmayı bekleyen kitaplar:


1.     Kemiklerin Şifresi / Simon Beckett / İthaki
2.     Oyun / Ted Dekker / Martı
3.     Babil Cadısı / D.J. Macintosh / Doğan Kitap
4.     Takıntılar / Oğuz Tan / Timaş
5.     Psiko 101 / Paul Kleinmann / Okuyan Us
6.     Rüyaların Yorumu / Sigmund Freud / Alter
7.     Genç Psikiyatristin El Kitabı / İsmet Kırpınar / Timaş
8.     Günlük Yaşamın Psikopatolojisi / Sigmund Freud / Tutku
9.     Kubbenin Altında / Stephen King / Altın Kitaplar
10. Tıkanma / Chuck Palahniuk / Ayrıntı
11. Limit / Frank Scahtzing / Pegasus
12. Nietzche Öldü Bir Hipopotam Olarak Yeniden Doğdu / Thomas Catchcart & Daniel Klein /  Aylak Kitap
13. Kara Yağmur / Karl Olsberg / Can
14. Ninatta'nın Bileziği / Ahmet Ümit / Everest
15. Yürüyen Ölüler / Robert Kirkman & Jay Bonansigna / Arunas
16. Yürüyen Ölüler İsyan / Robert Kirkman & Jay Bonansigna / Arunas
17. Evrende Tesadüf Yoktur Yankı Vardır / Nusret Kaya / Destek
18. Siyah Kan / Jean-Christophe Grange / Doğan Kitap
19. Bir Sosyopatın İtirafları / M. E. Thomas / Say
20. The Picture of Dorian Gray / Oscar Wilde / Sis Publishing
21. Büyücüavcısı / Elaine Cunningham / Phoenix
22. İnsan Ruhunun Haritası / Ahmet Ümit / Everest
23. Tesla'nın Kutusu / Samanta Hunt / April
24. Saatçi / Jeffery Deaver / Epsilon
25. Pür / Julianna Baggott / DEX
26. Psikanaliz ve Psikanalitik Terapiler / Jeremy D. Safran / Okuyan Us
27. İçimdeki Psikopat / James Falon / Yabancı
28. Yaşlı Adamın Savaşı / James Fallon / İthaki
29. Psikanaliz Üzerine / Sigmund Freud / Say
30. Kitaplardan Kurtulabileceğinizi Sanmayın / Umberto Eco / Can
31. Bilim-Kurgu / Jacques Baudou / Dost
32. Koku / Patrick Süskind / Can
33. Simyacı / John Ward / Kalipso
34. Sherlock Holmes El Kitabı / Ransom Riggs / Nemesis
35. Tanrılara Neden İnanırız? / J. Anderson Thomson Jr. & Clara Aukofer / Okuyan Us
36. Dört / Veronica Roth / Artemis
37. Siliniş / Tess Gerritsen / Martı
38. Günahkar / Tess Gerritsen / Martı
39. İkiz Bedenler / Tess Gerritsen / Martı
40. Ender’in Oyunu / Orson Scott Card / Altıkırkbeş
41. Dünyadan Aya / Jules Verne / İthaki
42. Balonla Beş Hafta / Jules Verne / İthaki
43. Rüzgarın Adı / Patrick Rothfuss / İthaki
44. Bilge Adamın Korkusu / Patrick Rothfuss / İthaki



Herkese keyifli okumalar!

30 yorum:

  1. Gerçekten güzel bir fikir :) Ben de deneyeceğim ama kitap almama konusunda kendimi tutabileceğimi sanmıyorum :) Listeniz oldukça kabarık gerçekten, kolay gelsin hem okuma konusunda hem kitap almama da :)

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş olmuş :)) ben genelde elime ne gelirse alıp okuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ben de öyle yapıyordum ama çok okunacak olunca seçmek zor oluyor :D

      Sil
  3. iyi fikir :) ben çoğunlukla ruh halime göre bir kitap çekiyorm kitaplığımdan ve bazen yanına baska kıtapları da katarak devam ediyorum yoluma :)
    keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
  4. Oo bayagi bir kitabıniz birikmis.Sizin icin iyi bi cozum olmus.Hayirli olsun :)
    Ben aldigim gibi okuyorum ve bitmesen yeni kitap almayi kendime yasakliyorum.Ama sizin icin artik cok gec sanirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o yolu geçeli epey oldu malesef evet :D

      Sil
  5. Şimdi yavaşça Kubbenin Altında, Golem ve Cin ve Çatı'yı kavanozdan çıkarıp sırasıyla okuyorsun *-* yirim. King aşkım depreşmiş olsa da Çatı var orada Çatı. Ölürüm *-* Golem ve Cin için zaten bir şey demiyorum artık. 5-6 tane aldım eşe dosta dağıttım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kubbenin Altında'yı okumakta tereddütteyim aslında. Diziyi de izlediğim için spoiler yemek istemiyorum :D

      Sil
    2. Hmm o zaman Çatı ve Golem ve Cin. Öne al bak harika onlar

      Sil
    3. Tamam o zaman, senin tavsiyelerini dikkate almak gerek. Onlar bi kıyak geçebilirim :D

      Sil
  6. aaa harika bir fikirmiş benim de uzuuun uzun listelerim, al al bitmeyen kitaplarım var ama sıra okumaya gelince yıllardır bekleyenlerle dolu kitaplığım bunu ben de deneyeceğim

    YanıtlaSil
  7. Hemen denemeliyim içimdeki kurtlar rahat bırakmıyor beni :O sırada okunacak 10 kitap ve kararsız bir kafayla başbaşayım. İyi bir çözüm olacak bu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece 10 kitabınız varsa çok iyi durumdasınız bence :D

      Sil
  8. iyi fikir)
    sizi takibe aldım ben de sizi bloğuma beklerim )
    keyifli okumalar

    YanıtlaSil
  9. Harika bir fikiiir,benim de kitaplığım okumaya sıra gelmeyen kitaplarla dolu olduğu için mutlaka deneyeceğim bunu,çok teşekkürler fikir içiin :D

    YanıtlaSil
  10. Çok beğendim, bende en kısa zaman da uygulayacağım.
    Yazı için teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  11. Çoook hoş bir fikir belki ilerleyen zamanlarda yaparım :) Bu arada seni takibe aldım henüz yeni olsam da bana da beklerim http://kitapsandali.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. Harika bir fikir en kısa zamanda deneyeceğim.Okunmayı bekleyen bir sürü kitap olunca onu mu seçsem bunu mu seçsem karar veremiyorum.Okuma Kavanozu sayesinde ne çıkarsa bahtıma deyip aynı anda 3-4 kitap okumayı bırakacağım:)
    http://benimivirzivirlar.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  13. Listenin sonunu görebilecek miyim dedim bir an 😊 fikir gayet iyi. Ben de yapsam iyi olacak böyle. Kitap almayı durdurabilir miyim? O konuda biraz çabalamam lazım :)) yoksa bizim şehrin, ki Ocak'ta, fuarına dek kitaplar bitmeyi bir kenara koy azalmayacak da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap almayı bırakma konusunda hiç yardımı olmuyor üzgünüm :D Ama böyle neler okunacak falan göz önünde olması iyi oluyor benim için :)

      Sil
  14. Harika bir icat!
    İcat diyorum çünkü benim hayatımı kolaylıştıracak bir şey bu. Şu an Pinuccia'nın düzenlediği Yaz Okuma Şenliği'ndeyim ve şenlik için belirledeğim kitapları bu şekilde okumaya karar verdim. Hem de şu an verdim bu kararı.

    Çok teşekkürleeer! :)

    (Blogunu da takibe aldım. Oldukça güzel yazılar var görebildiğim kadarı ile.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olduysa çok mutlu olurum. Güzel yorum için teşekkürler :)

      Sil
  15. Çok güzel bir fikir. Kitaplar bazen birikiyor. Birikince ben de yapayım :)

    YanıtlaSil