16 Kasım 2014 Pazar

Çatı (Dollanganger, #1)

Kitap Adı: Çatı
Özgün Adı: Flowers in the Attic
Kitap Yazarı: V. C. Andrews
Çeviren: Füsun Doruker
Yayınevi: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2009

Bencil ve zalim bir anne tarafından yaşadıkları dünyadan kopartılıp bir çatıya kilitlenen dört masum çocuğun yaşadıklarına egemen olan garip, karanlık korkularla dolu tutku ve dehşetin öyküsü...

Başlangıçta bir şeyler oluyor, burayı anlatmayacağım çünkü spoiler olur. Daha sonra ilgili anne dört çocuğuyla birlikte yıllar önce kendisini mirastan reddeden babasının evine geliyor. Babası kesinlikle çocukları kabul etmeyeceği için çocukları çatı katına saklıyor. Büyükbaba çok hasta ve yakında ölecek. Anne de kendisini affettirip mirasın tek varisi olmaya tekrar hak kazanacak. Böylece çocuklar da çatı katından kurtulup oldukça büyük bir evde keyifle yaşamaya başlayacak. İlk gün çocuklara "yalnızca bu gece burada kalacaksınız, ben de durumu büyükbabanıza anlatacağım" diyor anne. Sonra o bir gece bir hafta oluyor, sonra bir ay, sonra iki ay...


Normalde böyle yıpranmış kitapları asla okumam, ya da benim kitaplarım asla bu kadar yıpranmaz ama bunu arkadaşımdan aldım :D

Gerçekten kitabı büyük bir şaşkınlıkla okudum. Birincisi bir anne çocuklarına nasıl bunu yapabilir, ikincisi dört küçük çocuk öyle korkunç bir yerde daha ne kadar yaşayabilir diye. Çok çok etkileyici bir kitap. Hele ki sonunu okuyunca darmadağın oluyorsunuz. Kitabı genelde geceleri okudum ve bir gece rüyamda kitapla alakalı çok korkunç şeyler gördüm, gerçekten etkiliyor yani :D

Kadının tipine bakayım dedim, çok da tatlı bir kadın ya :D Nasıl böyle zalimce şeyler yazabiliyor, inanılacak gibi değil :D Biraz internette dolanınca şunu öğrendim. Andrews hemen her kitabında mutlaka bir ensest ilişkiye yer veriyormuş. Niye böyle bir şeye takılmış bilemiyorum :D 

Aslında bu bir quartet seri. Yani üç kitabı daha var. Okunmayı bekleyen 60 kitap var ama evet en kısa zamanda serinin kalan kitaplarını da alıp okuyacağım :D

İnternette dolanırken keşfettim ki Çatı'nın bir de filmi varmış. Gün içinde onu da izlemeyi planlıyorum. İzledikten sonra belki buraya bir ekleme yapabilirim.

Kitaba puanım: A+

5 yorum:

  1. Hello! I invite you to a OASAP giveaway in wich you can win a beautiful coat and the rules are so simple as usual. Waiting for your lovely visit.
    ♥♥♥ http://fashion-spike.blogspot.ro/2014/11/oasap-cap-coat-giveaway-international.html ♥♥♥
    - if you wanna folow each other, just let me know
    Kisses

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. omg, this is my first international invitation! thank u, but i'm boy so i dont think that i can wear that coat :D but i would love to follow each other, thanks again :)

      Sil
  2. bir istanbul romanı tavsiyesi bekliyorum. takibe de aldım

    YanıtlaSil
  3. V.C. Andrews'i okuyalı bir hayli olmakta yaklaşık 11 sene falan,lisedeydim o yıllarda.. Hiç bir kitabını elimden bırakamadığımı hatırlıyorum, hemen bitirip bir diğerine geçme telaşındaydım.. Ve yanlış hatırlamıyorsam Çatıdaki Kız dı okuduğum ilk kitabı vee 'Gabriealla'ydı ana karakter.. Okul kütüphanesi sağolsundu :D Çatıyı ve serisini tam konu olarak anımsayamıyorum :/ Çatıdaki kelebekler hala 'kendi' kütüphanemde durmakta.. Diğer kitaplarla ilgili Yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum, bekliyoruz :) Yepp ve LuNa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım aynı Çatı'dan bahsetmiyoruz :D Çünkü Çatıdaki Kız ve Çatıdaki Kelebekler benim okuduğum seriye ait kitaplar değil. Ya da farklı baskıları okuduğumuz için isimleri değişmiş de olabilir bilemiyorum. Diğer kitapları okuyunca hemmen yorumlarını giricem. Yorum için de teşekkür ederim :)

      Sil