24 Kasım 2014 Pazartesi

Mesajcı (The Giver Quartet, #3)

Kitap Adı: Mesajcı
Özgün Adı: Messenger
Kitap Yazarı: Lois Lowry
Çeviren: Fikret Topallı
Yayınevi: Arkadaş
Sayfa Sayısı: 184
Baskı Yılı: 2014

Matty insanların mesajlarını taşıyordu. Bu onun göreviydi. Matty gerçek adının konulacağı zaman geldiğinde bunun Mesajcı olmasını istiyordu. Bu ad kulağına çok hoş geliyordu ve bu adı kazanabilmek için sabırsızlıkla bekliyordu.

Öncelikle niye arada 2. kitabı okumayıp 1'den 3'e geçtim onu söyleyeyim. Çünkü bu kitabı Tüyap'tan aldım ve o sırada ikinci kitap kalmamıştı :D Ama bu garip bir seri, her kitap başka bir hikayeyi anlatıyor. O yüzden çok bir şey kaydetmedim diye umut ediyorum. Ama ikinci kitabı da alıp okuyacağım tabii ki :D


Serinin ilk kitabı Seçilmiş Kişi için de yazmıştım. (burada) İlk kitabı Jonas'a ne olduğunu öğrenemeden bitirmiştik ve o zamanki yazımda da üçüncü kitapta bir yerlerde Jonas'ın akıbetini öğreneceğimiz söyleniyor demiştim. Evet öğrendik :D Mesajcı'da gördüğümüz karakterlerden biri aslında Jonas. Yazar bunu açıkça söylemiyor, hatta karakter bir isimle değil bir ünvanla anılıyor. Ama verdiği bir kaç ipucuyla ilk kitabı okuyan biri olarak bunu fark edebiliyorsunuz. Bu kadın çılgın yahu :D

Kitapla ilgili çok yazacak bir şey bulamıyorum aslında. Bu hikaye ufak bir köyde yaşayan insanları anlatıyor. Köye bir ormandan geçerek ulaşılıyor ve orman kesinlikle çok garip bir yer. Diğer yerlerde kötü muamele görmüş insanlar genelde bu köye sığınıyor ve burada güllük gülistanlık yaşıyorlar. İşte bu orman da garip bir yer olduğu için gelen bir daha dönmeye niyetlenmiyor zaten. Ve bu ormandan da yalnızca Matty kaybolmadan kolaylıkla geçiyor. O yüzden de Matty çevredeki yaşam yerlerine iletilmesi gereken mesajları taşıyor.

Ben genel olarak Seçilmiş Kişi'yi daha çok sevmiştim. Mesajcı sanki çok havada kaldı. Mesela köyde bir 'gerçek isim alma' olayı var ama bu gelenek neyin nesi anlatılmamış. Belki de ikinci kitapta ya da dörtte buna dair ipuçları vardır bilemiyorum. Ya da Seçilmiş Kişi'yi okuduktan sonra bir de izlediğim için daha çok kafama yatmış da olabilir.

Sonuç olarak ikinci kitabı belki birkaç güne alırım, yakın zamanda da onun yazısını girerim. Dördüncü kitap olan "Son" henüz çevrilmedi ama Arkadaş Yayınları "Oğul" ismiyle çıkacağını söylemiş kitabın ayracında. Bekliyoruz sevgili Arkadaş Yayınları ! :D

Bir de yine standart eleştirimi yapayım. Seçilmiş Kişi'yi orjinal ismine sadık kalmadan çevirmişti yayınevi (orjinal ismi bence çok daha uygun) ama Mesajcı direkt çevrilmiş. Tebrik ve teşekkür ediyoruz :D

Kitaba puanım: A-

4 yorum:

  1. Sanırım senden örnek alıp ben de okuduklarımı karalasam bir köşeye fena olmaz :D
    bu arada özür dilemek maksadıyla uğradım. Blog ortamlarında (ki blog içeriği az çok belli ) genel olarak bayanlar olunca, kem küm :)) Seni mimledim artık, bir ara bakarsın :D

    keyifli okumalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne özürü :) Mim için de teşekkür ederim :D

      Sil
  2. 1.kitaptan 3. kitaba geçmek çok ilginç olmuş. Kitabın seri olduğunu bilmiyordum. 1. kitabı başka bir blogda okuyup listeye atmıştım devam serisinide atmak lazım. 2. kitabı bekliyorum incelemeyi.
    Bu puanlama sistemine alışamadım. Sayılar varken neden harf :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. kitap yolda geliyor, hemen okuyup yazısını girerim :) Kafama tam yatan bir puan sistemi geliştiremedim henüz, harflerle idare ediyoruz :)

      Sil