21 Ocak 2015 Çarşamba

Akıl Labirenti

Kim olduğunuzu unutsaydınız 
                                              kim olurdunuz?
Kitabın Adı: Akıl Labirenti
Özgün Adı: Two Deaths of Daniel Hayes
Kitap Yazarı: Marcus Sakey
Çeviren: Dilan Toplu
Yayınevi: Koridor
Sayfa Sayısı: 439
Baskı Yılı: 2011

Bu kitabı 2013 Tüyap'tan almıştım ve evet yeni okuyorum :D Çünkü üzerine 746252728 tane daha kitap aldım ve eskiler sürekli kaynıyor :D Akıl Labirenti güzel bir kitaptı. Bir adam bir sahilde uyanır. Çıplak, üşümüş ve boğulmak üzeredir. Yanında bir BMW, arabanın içinde tam üzerine oturan kıyafetler, bir çift ayakkabı, Rolex saat ve Daniel Hayes adına kayıtlı bir araba bulur. Ancak bir sorun vardır. Kim olduğunu, oraya ne yaptığını hatırlamaz.

İşte sonra Daniel Hayes'in kendisi olduğu tahmin eder ama kim olduğu hakkında hiçbir fikri yoktur. Ben de uzun süre karakterle birlikte "Ya bu Daniel Hayes kim, kim bu adam" diye sorup durdum. Ama yazar neden bu ismi seçmiş anlamış değilim. Daniel Hayes'in iki ölümü demiş ama bence kitapta iki kez ölen başka bir karakter var :D



Yazısını yine geç yazıyorum ve sanki kitap hakkında söyleyecek bir şeyim yokmuş gibi. Eleştirecek bir tarafını da bulamıyorum şu an bakınca. Kitap güzel, sürükleyici, bir kaç noktada 'oha' bile dedirtti :D Hah, şunu söylecektim: Kitapta daha önce hiç karşılaşmadığım bir özellik var. Bazı kısımları dizi senaryosu şeklinde.  Bildiğin senaryo okuyor gibi oluyorsunuz. Hemen bir örnek:

İÇ MEKAN - DANİEL VE LANEY'NİN MUTFAĞI / AKŞAM

DANİEL (SAHNE DIŞINDAN) 
Pekala. Tamam tamam. (Kendini toplar ve teatral bir tonda devam eder.)

Çok orijinal değil mi? İşte kitap böyle, bence artık puanlamaya geçelim.

Özgün konu ve kurgu (%35): 4/5 
Kitap değişikti, özellikle senaryo kısımları sebebiyle daha önce okuduğum hiçbir kitaba benzemiyordu.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5 
Sıkılmadan okudum, oldukça akıcı bir kitaptı.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Koridor'u hep sevmişimdir zaten. Hiç sorunlu kitaplarını okumadım.

Orijinal isim (%10): 0/5 
Two Deaths of Daniel Hayes'e karşılık Akıl Labitenti. Kocaman bir sıfır hem de.

Güzel kapak (%5): 2/5 
Kitabın ortasında anlamsız bir çizgi var. Merak uyandırıcı bir kapak değil. Büyük ihtimalle ismi ilgi çekici geldiği için aldım.

Final puanı: 3,55


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder