15 Şubat 2015 Pazar

Dünyanın Gölgesi (Across the Universe, #3)

Neredeyse eve vardılar


Kitabın Adı: Dünyanın Gölgesi
Özgün Adı: Shades of Earth
Kitap Yazarı: Beth Revis
Çeviren: Ayça Sağlam
Yayınevi: Olimpos
Sayfa Sayısı: 461
Baskı Yılı: 2014


Amy ve Çırak, sonunda uzay gemisi Godspeed'in kasvetli duvarlarından kurtuldular. Centauri-Dünya'da yeni bir yuva inşa etmeye ve taze bir başlangıç yapmaya hazırdılar. Bu gezegene ulaşmak için Amy, evrenin ötesinden 25 trilyon mil yol kat etmişti.

Sonunda gezegene indiik. Ve sonunda donmuşlar uyandı. Ama tabii ki gezegen kollarını açıp bizi beklemiyordu. Gezegendeki vahşi hayvanlar ve donmuşlarla gemililer arasında yaşananlar yeni hayatın o kadar da kolay olmayacağını gösteriyordu. 



Öncelikle şunu söylemeliyim ki seri bittiği için çok üzgünüm. Gerçekten çok sevdim, bayıldım, müthiş bir heyecan ve zevkle okudum. Yazar o pat pat suratımıza çarptığı şokları biraz daha yaysaydı rahat beş kitaba uzardı diye düşünüyorum. Keşke öyle olsaydı, daha fazla okuyabilseydik. Ve umarım filmleri çekilir. Grinin Elli Tonu'na bile film çekmiş sektörden Evrenin Ötesi efsanesine de en kısa zamanda film bekliyorum :D Ayrıca, bu kurgudan müthiş dizi de olur. Konusu yakın olduğu için, kıyaslamamı anlamanız adına söylüyorum. The 100'a bin basar bunun dizisi yapılırsa :D

Yazacak bir şey bulamıyorum. Çok çok çok güzeldi. Gerçekten güzeldi ya. Hani bazı seriler son kitapta artık sıkıcı olur, konudan sapar gibi. Mesela bana Açlık Oyunları öyle gelmişti. İlk kitap mükemmeldi, ikinci kitap da gayet iyiydi ama üçte artık oyun falan kalmadı. Hep bir koşuşturmaca falan. Ben okurken sıkılmıştım açıkçası. Ama bu öyle değil. Üçüncü kitap da ilki kadar güzel ve sürükleyiciydi. Son sayfasına kadar hiç bırakmıyor kitap sizi. Sayfa çevirmek için sabırsızlanıyorsunuz.

Kesinlikle alın, okuyun, okutun!

Özgün konu ve kurgu (%35): 5/5
Uzayda yaşam varsa ben de varım! 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Artık söylememe gerek yok herhalde, harika!

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Üzgünüm ama üç kitapta da aynı sorunu yaşadım. Bu kitapta daha da fazlaydı. Yanlış yazılan kelimeler, kelime ortasında büyük yazılan harfler, anlamsız cümleler ve cümle içinde tekrarlanan kelimeler vardı. Sanırım son okuması yapılmamış.

Orijinal isim (%10): 5/5 
Üç kitapta da orijinal isme sadık kalan yayınevine kocaman alkış!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Böylesine müthiş bir kurgunun, böyle bir efsanenin kapağını bir ergen aşkıyla ziyan etmeyi doğru bulmuyorum.

Final puanı: 4,85

2 yorum:

  1. Teşekkürler, ben de geldim :)

    YanıtlaSil
  2. Inşallah filmi cekilir. Deger yani evrenin otesi seri kitabi filmi super olur suan son kitap olan dünyanin gölgesinde yi okuyorum 20 sayfam kaldi bitirmeye mutis bir kitap... kesinlikle film olmali...����

    YanıtlaSil