20 Nisan 2015 Pazartesi

Labirent: Ölümcül Kaçış (The Maze Runner, #1)

Kitap Adı: Labirent: Ölümcül Kaçış
Özgün Adı: The Maze Runner

Kitap Yazarı: James Dashner
Çeviren: Gizem Yeşildal
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 406
Baskı Yılı: 2014


Kitap o kadar güzeldi, o kadar güzeldi ki böyle bir kitabı beğenmedim dersem taş olurum :D Tabii ki beğendim, hatta bayıldım. Soluksuz okudum ve ilk kitap elimde olduğu halde şimdiye kadar okumadığım için de kendime çok kızdım.

Herhalde kitabı okumayan kalmamıştır zaten ama ben yine de azıcık konudan bahsedeyim. Ana karakterimiz Thomas bir gün bir asansörde uyanır ve adı dahil hiçbir şeyi hatırlamıyordur. Asansör onu Kayran'a bırakır ve orada kendi gibi bir grup erkekle karşılaşır. Kayran bir labirentin içindeki açık bir alan ve Kayran'dakiler 2 yıldır labirenti çözerek oradan çıkmaya çalışmaktadırlar.

Ya kitap gerçekten çok güzel. Kesinlikle okuduğum en enfes en sürükleyici kitaplardan biri. Okurken şu dikkatimi çekti: Açlık Oyunları'nda da çocukları kullanmışlardı, burada da öyle. Yine 15-16 yaşlarındaki erkek çocuklar bir labirente kapatılıyorlar. Merak ediyorum, gelecekte gerçekten bu kadar delirip saçma sapan emellerimiz için çocuklara bunu yapacak mıyız?



Kitabı Cumartesi akşamı bitirdim, Pazar günü hemen ikinci kitaba başladım, şu anda yarısına falan geldim. Bu sabah da oturup filmini izledim. Film inanılmaz değişmiş ya ancak bir hikayeyle bu kadar oynanır yani :D

Bir kere haritalar yerine maket var. Labirent maketi :D Orada çocuklar yiyecek yemek bile bulamıyor, kutudan gelmese açlıktan ölecekler ama maket yapacak malzemeyi bulmuşlar :D Tava'nın olmaması da dikkatimi çekti, niye çıkarmışlar anlamadım. Ayrıca ızdırap verenler tarafından sokulunca kullanılan tedavi de yok, Teresa'nın cebinden aşı çıkıyor onunla yapıyorlar :D

Izdırap verenler apayrı bir olay zaten, Thomas'ın öldürdüğünden bir parça alıyorlar, onunla çıkışı buluyorlar. Uçurumu hiç göstermeyince çıkışı nasıl yapmışlar diye merak ettim, o da bambaşka bir fiyasko :D Bıçak böceklerini de duvar yapmışlar, baya böyle dönen duvarlar :D Thomas'ın labirentte geçirdiği gece de farklıydı. Ya hadi bazı şeyleri anlarım, çok maliyetli falan olacaktır o yüzden değiştirirsin ama orada kaldıkları yılı niye değiştiriyorsun? Filmde 2 değil 3 yıldır labirentteler. Bu ne kazandırdı yani hiç bilmiyorum :D

Neyse kitap muhteşem ötesi ama film hikayeyi bilen biri için rahatsız edici bir sürü değişiklik barındırıyor. Ama kitabı kesinlikle okuyun. Hemen şu an gidin, alın ve okuyun.


Özgün konu ve kurgu (%35): 5/5
Müthiş bir kurguydu, çok iyiydi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Elimden bırakamadım, saatlerce okudum :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviri de çok güzel baskısı da harika.

Orijinal isim (%10): 4/5
İçim kan ağlıyor ama bundan puan kıracağım, ucundan yakalamışlar ama kitabın isminin tam çevirisi bu değil.

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağın en başta ne olduğunu anlamamıştım ama filmi izleyince anladım :D Güzel kapak.

Final puanı: 4,9



8 yorum:

  1. ilginizi çeker ise kitap çekilişime beklerim
    http://www.obiranne.net/2015/04/11kitap-cekilisim-baslyor.html

    YanıtlaSil
  2. Ben filmini çok begenmistim kitabı bilmediğim için olsa gerek cehalet mutluluktur:)! Kitabı merak ettim okumaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okumayan biri için film epey güzel olabilir evet :) Ama kitaplar her zaman daha iyi! :D

      Sil
  3. Filmini izlemedim henüz ama madem kitabı var önce ona bakmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoiler yemekten rahatsız olmazsan bence önce filmi izle, böylece değiştirilen kısımlara gıcık olmazsın :D

      Sil
  4. Merhaba
    Blogumda da yazmıştım bu kitap beni beklediğim kadar etkilemedi sanırım karşılaştığım yorumlar beklentilerimi çok yüseltiyor.:)
    Yine de akıcı olduğunu ve kendini okuttuğunu düşündüğüm kitaplardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitabı okumadan önce özellikle hiç yorum okumadım, konuyu falan bile bilmiyordum belki de o yüzden çok beğenmişimdir :)

      Sil
    2. En iyisini yapmışsınız :)
      Devam kitapları hakkındaki yorumlarınızı takip edeceğim ^•^

      Sil