17 Nisan 2015 Cuma

Trendeki Kız

Rachel her gün aynı trene binip aynı çifti izliyordu. Çiftin başına gelenleri bütün ülke duyduktan sonra, hayatlarına dâhil olmaya karar verdi.

Kitap Adı: Trendeki Kız
Özgün Adı: The Girl on the Train

Kitap Yazarı: Paula Hawkins
Çeviren: Aslıhan Kuzucan
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 360
Baskı Yılı: 2015


Trendeki Kız'ı Obur Kitaplık'ın çekilişinden kazanmıştım, tekrar teşekkür ederim. İthaki yine Marslı'da olduğu gibi mükemmel bir pr çalışması yürüttü, kitabın her yerde reklamları döndü, kitap da zaten çok sevildi. Yayımlandığı andan sadece 72 saat sonra polisiye kategorisinde D&R'da ilk sıraya yükseldi. Sadece Amerika’da ilk 6 haftada 230.000 adet satıldı.

Normalde kitap bana gelir gelmez okuyacaktım ama vizelerim başlıyordu ve bu kadar merak ettiğim bir kitabı vizelerle harcamak istemedim :D O yüzden vizelerim bittikten hemen sonra okumaya başladım ve 4 günde bitirdim.Son gün neredeyse 200 sayfa falan okudum çünkü kitabı biraz okuyup bırakıyorum ama olmuyor. Merak ediyorum yeniden elime alıyorum :D




Kitabı okumaya başlamadan önce seyahat romanı gibi bir şey sanıyordum. O yüzden olayın gerilime, cinayete doğru gittiğini görünce bir şaşırdım :D Ama çok iyi oldu kitabı okumak çok keyifliydi. Rachel'ı çok sevdim. Mezun olmaya yaklaştıkça her insana potansiyel vaka olarak bakıp, acaba bu sorunla nasıl çalışılır diye düşünmeye başladım :D Rachel da üzerinde uzuun uzun çalışılması gereken bir danışan olurdu. Alkol sorunu var, bitirilmemiş bir yığın işi var, sevgilisinden ayrılmış, işten kovulmuş, ve bazen inanılmaz black-out'lar yaşıyor. Deli gibi içip sonra yaptığı/söylediği/yaşadığı hiçbir şeyi hatırlamıyor.

İşte bu Rachel, her gün sabah ve akşam trenle seyahat ediyor ve her gün evlerinin önünden geçerken bir çifti gözlemliyor. Onlara kendi kafasında isimler veriyor, ne iş yaptıklarını seçiyor hatta onlarla arkadaş oluyor. Sonra bir gün Jess diye adlandırdığı kadın kaybolunca Rachel için de her şey değişiyor.

Gerçekten okuması çok keyifli bir kitaptı. Siz okumayı bıraksanız da o sizi bırakmıyor :D Hadi puanlamaya geçelim o halde


Özgün konu ve kurgu (%35): 5/5
Trende başlayan olay çok farklı yerlere gitti, çok güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Deli gibi sürükleyiciydi :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Sadece bir kelimede yazım hatası gördüğümü hatırlıyorum. Her şey çok güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Bu da süper! :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Ya kapak müthiş, gerçekten penceresi var. Kesinlikle harika!

Final puanı: 5

Bu kitap benden tam puanı alan ilk kitap oldu. Gerçekten de hak ediyor!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder