8 Mayıs 2015 Cuma

Androidler Elektrikli Koyun Düşler mi? (Blade Runner, #1)

Kitap Adı: Androidler Elektrikli Koyun Düşler mi?
Özgün Adı: 
Do Androids Dream of Electric Sheep?

Kitap Yazarı: Philip K. Dick
Çeviren: Mehmet Öztekin
Yayınevi: Altıkırkbeş
Sayfa Sayısı: 289
Baskı Yılı: 2014


Kitap ilginçti. Ama dünyanın içine çok giremedim, neler dönüyor çok anlayamadım, o yüzden de çok sevemedim. Böyle kült kitapları çok sevemeyince de üzülüyorum, kendimi suçlu hissediyorum :D

Anladığım kadarıyla dünyada bir şeyler olmuş, asit yağmurları falan var, insanlar Mars'a yerleşmişler. Ama bazı insanlar da gitmeyi reddederek dünyada kalmışlar. Bir de marsta üretilen androidler var. İnsana çok benziyorlar ve bazı özel testlerle ayırt edilebiliyorlar. Polisler de işte şüphelilere bu testleri yapıyor ve android olduğu belli olursa vuruyorlar.

Garip yani :D Konu güzel aslında, ben böyle "dünya yaşanamaz hale gelmiş, uzayda yeni koloniler kurulmuş" falan gibi konuları severim. Ama çok akıcı değildi yani ve kurulan dünyayla ilgili çok detay olmadığı için hikayenin içine giremedim. Ama yine de iki günde bitirdim kitabı, kısa zaten :D


Sanırım bu asit yağmurlarından dolayı dünyada hayvanlar da çoğunlukla tükenmiş. O yüzden hayvanlar çok pahalı ve bir hayvana sahip olmak inanılmaz bi lüks. Bir de hayvansız olmak da utanç verici bir şey. O yüzden insanlar daha ucuz olduğu için elektrikli hayvanlar alıyor. Gerçek hayvan gibi görünüyor ama bataryayla falan çalışıyor işte :D

Böyle yani, daha fazla anlatmayayım konuyu. En iyi bilimkurgular, mutlaka okumanız gereken kitaplar gibi listelerde mutlaka görürsünüz bu kitabı. O yüzden alın okuyun, belki benden daha çok seversiniz :D 

Özgün konu ve kurgu (%35): 4/5
Konu güzeldi, dünya güzeldi ama çok açık değildi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5 
O kadar da sürükleyici değildi bence.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Kitap boyunca yazım hataları gördüm.

Orijinal isim (%10): 5/5
Güzel, tam çeviri.

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak garip. Bir arkadaşım görünce çok güzel demişti ama beni çok açmadı :D

Final puanı: 3,55

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder