29 Haziran 2015 Pazartesi

Eksik Parça (Mara Dyer, #1)

Kitap Adı: Eksik Parça
Özgün Adı: The Unbecoming of Mara Dyer
Kitap Yazarı: Michelle Hodkin
Çeviren: Dilan Toplu
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 424
Baskı Yılı: 2015


"Benim adım Mara Dyer değil ama avukatım bir isim seçmek zorunda olduğumu söyledi." diye başlıyor kitap. Daha başlangıçta bir ne olduğunu anlayamıyorsunuz :D Zaten genel olarak kitabın ne olduğunu anlamadım :D

Kitap Mara'nın hikayesini anlatıyor. Mara bir kaza geçiriyor ve en yakın arkadaşlarını kaybediyor, kurtulan tek kişi kendisi. Sonra tabii psikolojisi falan bozuluyor, travma sonrası stres bozukluğu tanısı falan alıyor. Arada ölen arkadaşlarını görünce de delirdiğini düşünüyor. 

Kitap size uzun bir süre Mara'nın gerçekten delirdiğini düşündürüyor. Aslında ben çok daha farklı bir şey düşündüm. Kitabı okurken acaba her şey bir oyun mu diye şüphelendim. Yani bir şeyler olmuş ve birileri Mara'yı delirtip bir şeyler yapmaya çalışıyor falan diye. Ama sonlara doğru kitap o kadar başka bir şeye dönüşüyor ki, kitabın adeta türü değişiyor :D



Kitabın temposu uzun bir süre stabil devam ederken son 150 sayfada falan birden çok hareketlendi ve olaylar tamamen değişti. Sonda bir şeyler oldu ama ben anlayamadım :D Çok havada kaldı bence, ikinci kitabı okutmak için bir taktik olduğunu düşünüyorum :D Ayrıca başta size verilen "Benim adım Mara Dyer değil." olayıyla ilgili de hiçbir şey öğrenemiyorsunuz, çok sinir bozucu :D

Ama kitap güzeldi, kesinlikle farklı bir kitap. Sadece sonunun o kadar karmaşık bitmesini sevmedim. İkincisi ne zaman çıkacak bilmiyorum, yakın zamanda çıkarsa okuruz :D

Özgün konu ve kurgu (%35): 4/5
Aslında gerçek konu kitabın sonlarına doğru çıktığı için ne kadar iyi, henüz bir karar vermek zor.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Çok akıcıydı.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Berbat bir ebook edisyonundan okudum ama bunun için yayınevine bir şey diyemem :D Çevirisi güzeldi.

Orijinal isim (%10): 0/5
Lanet olası uydurma isimler! Niye bu ismin seçildiğiyle ilgili en ufak bir fikrim yok :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak baya güzel.

Final puanı: 4,1


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder