24 Haziran 2015 Çarşamba

Şimşek Hırsızı (Percy Jackson and the Olympians, #1)

Kitap Adı: Şimşek Hırsızı
Özgün Adı: The Lightning Thief

Kitap Yazarı: Rick Riordan
Çeviren: Kadir Yiğit Us
Yayınevi: Doğan Egmont
Sayfa Sayısı: 364
Baskı Yılı: 2009


Video çekmeye üşendiğim ve yüklenmesini beklemekten sıkıldığım için bu incelemeyi yazıyla giriyorum. Ayrıca yazı yazmayı özlemişim :D Bu kitabı 20 Haziran'da bitirmişim ama ancak yazabiliyorum. Bu arada bu benim 100. yazım, belki hediye falan almak istersiniz :P :D

Ben bu seriyi uzun zamandır okumak istiyordum ama bir türlü alamamıştım. Sonra elektronik versiyonunu bulunca Ramazanathon listeme de ekledim ve okudum. Açıkçası kitap beklentilerimi çok karşılayamadı. Bir kere kitabı takip edebilmeniz için temel seviyede Yunan mitolojisi biliyor olmanız lazım. Kitapta bu kadar fazla isim, yer, canlı detayı olması bence akıcılığı engelliyordu. Bu da okurken biraz canımı sıktı benim.



Kitapta olaylar Percy'nin etrafında dönüyor. Percy çok uyumsuz bir çocuk. DEHB tanısı almış ve sürekli okul değiştiriyor. Ve bir melez, yani yarı tanrı yarı insan. Mitoloji hikayelerinden bildiğimiz tanrılar ve tanrıçalar var ya? İşte onların hepsi gerçek ve Amerika'da yaşıyor :D Ve erkeklerinin de çoğu çapkın, insan kadınlarını hamile bırakıp çocukları sahiplenmiyorlar :D

Hikaye böyle işte :D Aslında eğlenceli bir kitap ama bu mitoloji olayına takıldım ben. Çok da heyecanlı bitmedi, o yüzden ikinci kitabı merak edemedim. Belki bir ara alır devam ederim. Filmi de varmış, onu da bir ara izlerim :D


Özgün konu ve kurgu (%35): 4/5
Amerika'da yaşayan Tanrılar falan epey yaratıcı :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5 
Üstte de bahsettiğim gibi, akıcılıkta bir sorun vardı bence.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Yine bir kindle kitabı, o yüzden puan sadece çeviriye.

Orijinal isim (%10): 5/5
Yaşasın uydurma olmayan isimler! :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel.

Final puanı: 3,7

2 yorum:

  1. bu seriyi çok merak ediyordum ama bir türlü fırsat olmadı okumaya. ve bu aralar seri kitaplardan bayağı sıkıntı çektiğim için içim kaçmıştı. seri kitapların hepsini bulamıyorum ve seriyi bitiremiyorum bu yüzden :( filmini izledim şimşek hırsızının ahım şahım bi şey değil bu arada :) yazı için teşekkürler bilgilendirici oldu benim için sanırım hiç bulaşmayacağım bu seriye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence yine de bi şans vermelisin, belki seversin :)

      Sil