13 Haziran 2015 Cumartesi

Tek İsim Tek Kader

Kitap Adı: Tek İsim Tek Kader
Özgün Adı: Will Grayson & Will Grayson

Kitap Yazarı: John Green & David Levithan
Çeviren: Çiçek Eriş
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 330
Baskı Yılı: 2015

Selaam,

Yeni video yayında. Beğenmeyi ve abone olmayı unutmayın. Puanlama aşağıda. Aşağıya birkaç tane alıntı yapacağım, aslında her beğendiğimi yazmaya kalksam kitabın yarısını yazmam gerekir :D Neyse, İyi seyirler!



"Kimse komik bulduğu bir şeye böyle gülmez. Bence asdfgh zehirlenme efekti olmalıydı. Nefes alamıyorum, boğuluyorum ve öğürüyorum. Yardım edin asdfghasdfgh!"

"Bir de nbr var. Hal hatır sorarken bile iki harf eksik yazabilecek kadar üşengeçsen hatırımı sorma zaten, göt lalesi."

"Çevirme pilicin olayım, şişle beni!!!"

Özgün konu ve kurgu (%35): 5/5
Kurgusu falan her şey harikaydı

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Nasıl bittiğini bile anlamadım. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviri mükemmeldi ya buradan çevirmene kocaman alkışlar. 17 yaşındaki bir gay yine gay olan başka bir arkadaşına "yettim yiğidim" diyordu ya, baya kahkahalarla güldüm :D

Orijinal isim (%10): 0/5
Bu kitaba tam puan vermeyi gönülden istiyordum ama isim tamamen uydurma.

Güzel kapak (%5): 3/5 
Janjanlı falan güzel kapak ama biraz da içerikle uygun olsa daha güzel olurdu bence.

Final puanı: 4,4

2 yorum:

  1. Edebiyat "sözel" bir alan değildir ama nedense öyle algılanır. Bu alana "sayısal" ölçütler koyma harika olmuş :) Be belki orijinal isim oranını biraz düşürürdüm. Özgün konu ve kurgu da iki ayrı alan aslında (Nice harika özgün konular vardır berbat kurgulanıp heba olan.) Bir de orijinal isim yerine özgün ad, Final Puan yerine "Toplam puan" falan derdim ben olsam...

    Ama "ben" değilim tabii :)
    Başarılar.

    YanıtlaSil