15 Temmuz 2015 Çarşamba

Şah Mat

Kitap Adı: Şah Mat
Özgün Adı: Scacco Alla Regina
Kitap Yazarı: Mario Mazzanti
Çeviren: Güliz Akyüz Yıldırım
Yayınevi: Sonsuz Kitap
Sayfa Sayısı: 512
Baskı Yılı: 2012


Bir ara işler ne güzeldi. Okuduğum kitabın yorumunu hemen giriyordum. Şimdi işler karıştı :D Sanırım daha hızlı kitap okumaya başladım. 2-3 günde bir de yeni yorum girmek istemiyorum. O yüzden bu kitabı 10 gün önce falan bitirdim herhalde, şimdi de yazısını giriyorum. 

Şah Mat karman çorman bir kitap :D Aslında başlangıçta iyiydi, kitabı sevdiğimi düşünüyordum. Ama kitabın ortasından sonra baya yeni bir hikaye başladı ve olaylar benim için çok karıştı. Her şey çok farklı bir yere gitti.

Kitabın başlarında bir seri katille karşı karşıya olduğunuzu düşünüyorsunuz. Çünkü biri kadınları aynı şekilde öldürüyor ve ölümden sonra bazı ritüelleri tekrarlıyor. Buraya kadar tamam. Ama sonra kitabın ortasında bir şeyler oluyor. "Ee bu kitap bitti, olan oldu. Daha ne okuyoruz?" diyorsunuz :D Sonra da işte hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını, cinayetlerin arkasında kocaman bir hikaye olduğunu görüyorsunuz.



Kitabın bir yerlerinde satrançla fazlasıyla karşılaşıyorsunuz :D Satranç tahtalarında hamle çözümleri falan, resimler var içinde. Bunu sevdim fena değildi. Bir de İtalya'da harika bir olay var. Lisans mezunu herkes, bölümü fark etmeden doktor ünvanı alıyormuş. O yüzden gazetecisinden polisine herkes doktor :D Doktorlar havada uçuşuyor :D

Böyle işte, kitabı çok sevemedim. Çünkü karışık ve gereksiz uzun bir kurguya sahipti. 

Özgün konu ve kurgu (%35): 3/5
Konusu özgündü ama kurgusu karışıktı.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5 
Akıcılık konusunda orta halli bir kitaptı bence.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 0/5
İsmin uydurma olduğunu anlamak için İtalyanca bilmeye gerek yok :D

Güzel kapak (%5): 2/5 
Uydurma isme uysun diye seçilmiş anlamsız kapak :D

Final puanı: 2,6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder