18 Ağustos 2015 Salı

Gölge ve Kemik (The Grisha, #1)

Kitap Adı: Gölge ve Kemik
Özgün Adı: Shadow and Bone
Kitap Yazarı: Leigh Bardugo
Çeviren: Ozan Aydın
Yayınevi: Martı
Sayfa Sayısı: 382
Baskı Yılı: 2013


"Onu yalnızca geçmişi... Geleceği ise bir tek o kurtarabilir." Şu cümlenin düşüklüğüne, berbatlığına bakar mısınız? Bu cümleyi yazan kişi hayatında hiç anlatım bozukluğu çalışmamış herhalde :D 

Neyse, Grisha serisi bize fantastik bir dünyayı anlatıyor. Bu dünyada Grisha'lar var. Bir çeşit büyücü gibi bir şeyler :D Aslında şimdi düşününce element bükücü de olabilirler gibi geldi :D Havayı, suyu, ışığı falan kontrol edebiliyorlar. 

Alina da bu dünyada yaşayan bir kız. Tabii ki çocukluk arkadaşı Malyen ile birlikte başlarına gelmeyen kalmıyor. Alina kendisini keşfediyor. Aslında her zaman aklının bir köşesinde olan gerçekler sonunda gün yüzüne çıkıyor. Ve böylece olaylar olaylar işte :D


Aslında çoğu zaman fantastik bir şeyler okuyorum ama uzun zamandır böyle büyülü bir fantastik okumamıştım. O yüzden iyi geldi. Kitapların sayfaları mı kalın, yazıları mı büyük nedendir anlamadım çok hızlı okunuyor :D 

Kitap boyunca beni böyle über şaşırtan bir şey olmadı ama temposu yüksek bir kitaptı. Bu yazıyı yazarkan ikinci kitabı yarılamış bulunuyorum ama üçüncü kitap elimde yok. O yüzden ya seriyi tamamlamayı sonraya bırakacağım ya da dayanamayıp üçüncü kitabı sipariş edeceğim. Sanırım her şeyi ikinci kitabın sonu belirleyecek :D

Kitabın güzel bir fotoğrafını çekemedim, sinir oldum. O yüzden internetten bulup koydum fotoğrafını :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Farklı bir dünya, güzel bir kurguydu. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Dediğim gibi çok hızlı okunan bir kitap bence :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Serinin tamamında orijinal isimler korunmuş. Yaşasın! 

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapaklar ilginç. Böyle masal kitabı gibi ama tam değil gibi de :D

Final puanı: 4.15

2 yorum:

  1. Sanırım bu, şu zamana kadar okuduğum en komik kitap yorumu. Serinin 2 kitabı da elimde var. Bu yorumdan sonra ben de okuyayım bari diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :D Oku bakalım, sevecek misin :)

      Sil