21 Ağustos 2015 Cuma

Kafes

Sakın Gözlerini Açma

Kitap Adı: Kafes
Özgün Adı: Bird Box
Kitap Yazarı: Josh Malerman
Çeviren: Aslı Dağlı
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 330
Baskı Yılı: 2015


İthaki çıktığı andan itibaren bu kitabın çılgınlarca reklamını yaptı. Okuyan herkes bayıldı. Ben de daha çok dayanamadım ve aldım :D Gerçekten çok güzel bir kitaptı. Keşke bitmeseydi, daha çok okusaydım dedim. Aslında seri olarak gözükmüyor ama tam seri kitabı gibi bitti bence. Yazar belki sürpriz yapabilir.

Daha önce böyle bir kitap okumadığınıza emin olabilirsiniz. Çünkü şimdiye kadar okuduğumuz her kitapta tehlikenin ne olduğu belliydi. Bir katil, bir canavar, bir uzaylı, bir büyücü. Her neyse. Belki katilin kimliğini bilmiyorduk ama ne olduğunu biliyorduk. Bu kitap öyle değil. Hemen kapının ardında bir şey duruyor, dışarı çıktığınızda etrafınızda dolanıyor. Ama ne olduğunu 'göremiyorsunuz'. O şey bir insan mı, hayvan mı  yoksa yepyeni bir tür mü, bilmiyorsunuz. Büyük mü küçük mü, hiçbir şey bilemiyorsunuz. 

Kitabın türü de beni şaşırttı. Ben öyle kitap alırken tanıtım yazılarını falan çok okumam. O yüzden kitabı bir cinayet romanı sanmıştım. Ama kitap kıyamet sonrası çıktı :D

Kitabın başında normal bir dünyadasınız. Ama dünyanın her yerinden haberler gelmeye başlıyor. İnsanlar 'bir şey' görüyor ve saniyeler içinde deliriyor. Bazen sadece kendilerini öldürüyorlar, bazen de etrafındaki insanlara da vahşice şeyler yapıyorlar. Bu vakalar ilerledikçe artık insanlar evlerinden bile çıkamıyor. Pencerelerini kalın battaniyelerle örtüyorlar.

Malorie'yi bu olaylardan dört yıl sonra yanında bir kız ve bir erkek çocukla birlikte kayıkla bir nehri geçmeye çalışırken görüyoruz. Daha sonra ara ara geçmişe dönerek o dört yılda neler olduğunu ve neden şu an nehirde olduğunu öğreniyoruz. 



Kitabın içinde beni merakta bırakan bazı güzel sorular vardı. Bu şey insanları delirtiyorsa, zaten deli olan insanları nasıl etkiler? Ya da hayvanları? Ve tabii ki bu şey ne? :D

Kitapla ilgili bir şeye takıldım sadece :D Kitabın adı Bird Box olduğu için okurken sürekli kuşlarla ilgili bir şey olmasını bekledim. Sayfaları çeviriyorum, bir yandan da hadi bir şey patlayacak falan dedim hep. Ama olmadı :D Hikayenin içinde gerçekten bir kuş kutusu varken yazar bu isimle metafor yapmayı tercih etmiş sanırım. İnsanlar artık evlerine hapsolduğu için kutuya kapatıldılar falan filan :D

Ama kesinlikle tavsiye ederim. Okuyanlar genelde ürkmüş, ben kitap okurken öyle şeyler yapmam :D Yine de burnunuzun ucunda duran şeyi göremeden okuyor olmak insanı geriyor :D Dizisi falan çekilse mükemmel olur. Gerçekten çok güzel olur. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Kesinlikle çok yaratıcı bir konu ve güzel bir kurgu. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Meraktan delirerek okuduğunuz için baya akıyor :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Tam çeviri değil ama oldukça yakın. 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı Trendeki Kız gibi pencereli. Çok güzeel :D

Final puanı: 4.9



9 yorum:

  1. Film hakları satın alınmış diye duymuştum doğru mu bilemiyorum. Kitabı okumadım ama yapılan yorumları okuyunca görünmeyen birşeyin film ya da dizi yapılması fikri bana saçma geldi. Sonuçta sen kitapta ne idüğü belirsiz birşey olduğu için o duyguları yaşıyorsun. Merak ediyorsun. Atıyorum filmde siyah bir karaltı koysalar bir anlamı kalır mı? Ses efekleriyle bile o etkiyi vermeye çalışsalar da ne bilim bana kablolu tv yayınları için çekilen filmlerden farksız olur gibime geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oha hiç böyle düşünmemiştim :D Ama yazarın kafasında bir görüntü vardır mutlaka. Onun danışmanlığında güzel bir şeyler yapılabilir.

      Sil
  2. Benim de merak ettiğim bir kitaptı, yorumunu okuyunca almaya karar verdim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Kronik Okur, "Bu şey insanları delirtiyorsa, zaten deli olan insanları nasıl etkiler? Ya da hayvanları?" yerinde iki soru ve etkileyici. Hayvanların tahmin edilebilir davranışları olduğu düşünülürse (kendi doğaları içinde), delirebilmeleri mümkün bence. Doğasına aykırı davranma ihtimali bile var... Ancak dediğin gibi zaten akıl hastası olan birini nasıl etkiler? Yoksa akıl hastalarının bile mi tahmin edilebilir davranışları var da onun dışına çıkacaklar? Neyse, aklım karıştı... Buraya aslında "izin almak" için yazmıştım: "blogumda, senin kitap tanıtımının künye ve değerlendirme kısmını biraz kopyalayabilir miyim?" diye sormak için... Son kitap yazısını bir inceleyebilir misin? Benzerlik hoşuna gitmez de rahatsız olursan hemen değiştireceğimden emin olabilirsin. Yorum bırakırsan sevinirim "sorun/sorun değil" diye :)

    YanıtlaSil
  4. ve son bir şey; mail adresine ulaşamadığım için buraya yazmak zorunda kaldım, kusura bakma :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, her yerden yazabilirsin hiç önemli değil :) Kaynak gösterdiğin sürece kullanabilirsin, sorun değil. Zaten aynısı da olmamış. Sendeki puan sistemi de güzel olmuş :D

      Sil