12 Ağustos 2015 Çarşamba

Silber: Rüyalar Kitabı-1 (Silber, #1)

Kitap Adı: Silber
Özgün Adı: Das Erste Buch der Träume
Kitap Yazarı: Kerstin Gier
Çeviren: Firuzan Gürbüz
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 397
Baskı Yılı: 2015


Silber tıpkı Her Gün gibi herkeste görüp okumak için sabırsızlandığım bir kitaptı. O yüzden en son yaptığım kitap alışverişine ekledim ve çok bekletmeden okudum. Ben aslında kitabın türünü ve konusunu bilmiyordum o yüzden kitap fantastiğe dönünce bir şaşırdım :D Ama güzel bir kitaptı. Okurken çok keyif aldım.

Silber Almanca'da gümüş demek. Kitapta da ana karakterimiz Liv'in soyadı olarak geçiyor. Liv, kızkardeşi, annesi ve bakıcılarıyla birlikte göçebe bir hayat sürüyor. Çünkü annesi öğretmen :D Sürekli taşınıp duruyorlar. En son taşındıkları yerde de annesi bir adama aşık olunca onun evine taşınmaya karar veriyorlar. 

Liv, burada üvey abisi Grayson ile tanışıyor ve onların çevirdiği işlere ortak oluyor :D Bu arada rüyalara falan giriyor. Kitapta gerçek hayat kadar rüyalar alemini de okurken buluyoruz kendimizi. Ben bir süre inanamadım. Mutlaka altından bir şey çıkar diye düşünüyordum ama baya rüya içinde buluşup konuşabiliyorlar :D


Öyle işte, kitabı sevdim. Liv'i özellikle sevdim. Acayip komik ve zeki bir kız. Ama ufak bir şeye takıldım okurken. Liv aslında 16 yaşında ama kitabın çoğu yerinde bu bilgiyi unuttum ben. Sanki daha büyük gibiydi ya da bana öyle geldi bilmiyorum :D

Kitap öyle bir yerde bitti ki, gerçekten "aslında her şey yeni başlıyorj" dedirtti. O yüzden ikinci kitabı çok merak ediyorum. Böyle bitmeseydi bile yine devamı merak edecektim çünkü blogu kimin yazdığını da çok fena merak ediyorum. Onu öğrenemeden bu seri biterse olay çıkarırım :D

Bu arada Kerstin Gier, Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisinin yazarıymış. Kitabın sonunda serinin reklamları var. İlk gördüğümde ne alaka falan demiştim, sonradan öğrendim :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Konu hem rüyalar açısından hem de Grayson'ların yaptığı şeyden dolayı çok ilginçti bence :D Kurgusu da güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Goodreads'e de yazmıştım, okuduğum en akıcı kitap olabilir. Bir baktım, bir oturuşta 150 sayfa okumuşum :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal ismin dibi ya :D Rüyalar Kitabı-1 kısmı bile çevrilmiş :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Ya şömiz çok tatlı, içinde kırmızı cilt olması daha tatlı :D

Final puanı: 5


3 yorum:

  1. Bu kitabı bi beğenmeyen yok mu kardeşim yaaa illa aldırtacaksınız insana :D

    YanıtlaSil
  2. kitabı okuyalı aylar oluydy ve ben 2. kitaba başlamak istiyorum ama hiçbir şey hatirlamıyorum:( kitabın özetini nasıl bulabilirim çünkü tekrar okumam imkansız sayılır

    YanıtlaSil