24 Ekim 2015 Cumartesi

Adınla Çağır Beni

Kitap Adı: Adınla Çağır Beni
Özgün Adı: Call Me By Your Name
Kitap Yazarı: André Aciman
Çeviren: Süha Sertabiboğlu
Yayınevi: Sel
Sayfa Sayısı: 245
Baskı Yılı: 2009


LGBT temasında ilk kez seksin bu kadar açıkça gösterildiği bir kitap okudum. Kitabın ana karakteri Elio'da saf şehveti görüyorsunuz. Yani şimdi böyle deyince kitap seksle dolu falan gibi anlaşılmasın, ama alenen gözüken seks sahneleri de var yani :D 

Ama kitapta tam olarak istediğimi bulamadım. Yani ben kitabın böyle yüzüme çarpmasını isterdim, daha sert bir şeyler bekliyordum. Yine de sonu çok üzücüydü ya. O son cümleleri okudum ve kitabı kapattım, sonra sanki içimden bir şeyler koptu. 

Kitap size Elio ve onların yazlık evine gelen konuk yazar Oliver'ın aşkını anlatıyor. Aslında daha çok Elio'nun aşkını ve acısını. Uzun süre ikisinin yaşlarını merak ederek okudum ama sonlarına doğru öğrendim :D Elio 18, Oliver 25 yaşında. 



Bu kitabı okuma şenliği kapsamında Eren önermişti bana. Daha doğrusu ben videosunda keşfedip aldım, sonra arayıp kendime önerttirdim :D "Adınla çağır beni" olayında etkileyici bir şeyler var demişti. O yüzden çok merak ediyordum o detayı. Gerçekten güzelmiş. Bir kitabı okurken daha birine böylesine aşık olabilmek istedim. Böylesine tutkuyla.

Kitaptan bir alıntı yapmak istiyorum ama biraz argo içeriyor :D Kararsız kaldım ama yine de yapıyorum, çünkü hoşuma gitti:

Ruhla bedenin buluştuğu yerin epifiz bezi olduğunu söyleyen, aptalın biriymiş. Göt deliğidir o, salak.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Aradığım çarpıcılığı bulamadım tam olarak ama yine de güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Orta karar bir akıcılıktaydı benim için.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride bir sorun görmedim, baskı da güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapağı güzel ya.


Final puanı: 3,7


1 yorum: