27 Kasım 2015 Cuma

Eleanor & Park

Kitap Adı: Eleanor & Park
Kitap Yazarı: Rainbow Rowell
Yayınevi: Orion Books
Sayfa Sayısı: 329
Baskı Yılı: 2012


Pegasus duyurusunu yapınca herkesin çılgına döndüğü, geçenlerde çekilişini yaptığım Eleanor & Park'ın bende ingilizcesi vardı. Ben de artık okuyayım dedim ve okudum :D

Kitap okul otobüsünde arkada oturan, sürekli siyah giyen, biraz asosyal olan Park ve onun yaşadığı yere yeni taşınan, iğrenç bir üvey babası olan ve kötü şartlarda yaşayan Eleanor'u anlatıyor. Daha önce de mutlaka okumuşumdur ama bu kitapta dış anlatıcı olayını hiç sevemedim. Keşke karakterler kendisi anlatsaydı. 


Eleanor çok dikkat çekici bir kız. Çünkü çok kabarık kızıl saçları var, uzun boylu falan. O yüzden genelde Big Red falan diye dalga geçiyorlar. 


Kitap çok güzel. Yani Eleanor çok tatlıydı, Park çok tatlıydı. Birbirlerine duydukları o saf aşk zaten hayran olunasıydı. Böyle okurken içinizi ısıtıyor kitap. Ama sonu üzücü bitti. Keşke mutlu bir son olsaydı. Gerçi yazar çok ucu açık bitirmiş. Yani isterseniz onların mutlu olduğunu da düşünebilirsiniz.


Bu arada İngilizce kitabın sonunda iki buçuk sayfalık bir yazı var ama bu Türkçe baskıda yok. Yazar burada kitabın bitişindeki üç kelimenin (Türkçe'de iki :D) ne olabileceğini, kitabı neden böyle bitirdiğini falan anlatmış. Keşke çevrilseydi. 



Böyle işte. Kitabı çok beğendim, ne diyebilirim bilmiyorum. Çok beğendiğim alıntıları paylaşıp bitireyim o zaman bu yazıyı :D

"I just want to break that song into pieces," she said, "and love them all to death."

He emptied all his handheld video games and Josh's remote-control carsa, and called his grandma to tell her that all he wanted for his birthday in November was double-A batteries.

She tried to remember what kind of animals paralyzed their prey before they ate them...

"I don't think I even breathe when we're not together" she whispered.

"I know" Eleanor said. "I want to eat his face."

His eyes were so green they could turn carbon dioxide into oxygen.

The whole sky was the color of her skin.

There's a place on his chest, just below his throat, that makes me want to let him open doors for me.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 5/5
Bu kadar saf bir aşk okuduğumu hatırlamıyorum. Çok güzeldi ya.

Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 5/5
Akıcılığı da güzeldi.

Basım kalitesi (%5): 4/5
Bu kitaplar niye hep saman kağıdı :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Birlikte müzik dinledikleri kapak çok çok çok daha güzel. 

Final puanı: 4.85

1 yorum:

  1. Ya bu kitap bana aşırı klişe geliyor.... Sevemedim çok uğraştım ama sevemedim...

    YanıtlaSil