27 Aralık 2015 Pazar

Senden Sonra

Kitap Adı: Senden Sonra
Özgün Adı: After You
Kitabın Yazarı: Emily Hope
Çeviren: Ayşe Dedeman
Yayınevi: Novella
Sayfa Sayısı: 255
Baskı Yılı: 2015


Senden Sonra bana yayınevinden dünya tatlısı bir paketle gelmişti. Baston şeker falan vardı, onu yedim :D Ben de daha çok bekletmeyeyim, hazır yılın son haftasındayız dedim ve okudum. 

Debbie bizim ana karakterimiz. Bir Noel günü bir karar vermiş ve o karardan sonra hayatı alt üst olmuş. İnsanlara güvenmiyor, herkesle iletişimini minimum düzeyde tutuyor, kendisine hiç vakit ayırmıyor. Sadece çalıştığı kitapçıyla evi arasında bir hayatı var. 

Kitap 2015'te geçiyor ama arada 2007'ye Debbie'nin geçmişine de gidiyoruz. Onu bugünkü haline getiren neler olduğunu da görüyoruz böylece. Yazarın Noel temasında daha eğlenceli, neşeli bir hikaye yazmasını beklerdim. Burada baya hüzün var, acı var. 



Şunu söylemeliyim: Her bölümün başında Debbie Simon diye birine mektup yazıyor. Simon artık Debbie'nin hayatında yok ama Debbie tıpkı o varmış gibi günlük olaylardan falan bahsediyor mektuplarında. Ama çok geçmeden Simon'ın kim olduğu o kadar belli oluyor ki :D Yazar ancak son bir iki sayfada gösteriyor Simon'ın kim olduğunu. Ama o kadar tahmin edilebilir ki anlatamam :D

Ama kapak tasarımıyla, iç baskısıyla falan inanılmaz şeker bir kitap. Böyle tam bir bardak kahve alıp, yorganın altında falan sıcak bir yerde okunacak, kafa dağıtmalık bir kitap. Çok büyük kurgular falan beklemeden okursanız (ki tür itibariyle de beklememek lazım) seveceğinizi düşünüyorum.

Baskı olarak da puntoları falan normalden daha büyük. Ben 24 saat içinde aralıklarla okuyarak bitirdim kitabı. Vaktiniz varsa daha da çabuk biter :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ortalama bir konu. Tahmin edilebilir bir kurgu.  

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Güzeldi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Bazı yazım hataları gördüğümü hatırlıyorum. Bir de sayfaların kalınlığından mıdır nedir, kitabı açmak zor :D Bunu burada anlatamamış olabilirim ama kitabı eline alanlar beni anlayacaktır.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Çok güzel kapak ya.

Final puanı: 3,8

2 yorum:

  1. Alıp almamak konusunda çok kararsız kaldığım bir kitap. Kapağını çok beğenmiştim. Yılbaşı da geliyor tam simdi okunmalı demiştim ancak yılbaşıyla çok da alakalı olmadığını öğrenince vazgeçtim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani sadece zaman itibariyle noelde geçiyor, onun dışında pek bir şey yok :D

      Sil