21 Şubat 2016 Pazar

100Dünya'nın Gizli Yüzü (La trilogie des Abîmes, #1)

Kitap Adı: 100Dünya'nın Gizli Yüzü
Özgün Adı: Les Abîmes d'Autremer
Kitap Yazarı: Danielle Martinigol
Çeviren: Azade Aslan
Yayınevi: On8
Sayfa Sayısı: 190
Baskı Yılı: 2014


Ben 100Dünya serisini taaa Kasım'da fuardan almıştım ama bir türlü başlamak fırsat olmamıştı. Sonra dün dedim ki başlıyorum artık. Başlarda biraz üzüldüm doğrusu, çünkü kitabı seçmeyecek ve seriye devam etmeyecekmişim gibi geldi. 

Böyle düşünmeme okuyanlar hak verir bence. Çünkü kitaba zaten bir karmaşanın ortasından giriyorsunuz. Çok değişik bir dünya, çok fazla yeni şey var. Doğrusu bitirdiğimde bile hala kurulan evrenle ilgili çok az şey bildiğimi düşünüyorum. 

Ama kitabın ortalarına doğru Abisler ile tanıştım. ABİSLER. O kadar güzel bir fikir ki! Gerçekten hayran oldum. Tam olarak ne olduklarını söyleyemem, hem spoiler olur hem de bunu okuyarak anlamanız çok daha güzel olur. Gerçekten insanoğlunun böyle bir şeye sahip olabilmesini canı gönülden isterim. Çok beğendim be! :D



Tam olarak dünyaya falan hakim olamadığım için konusunu nasıl anlatırım bilmiyorum. O yüzden arka kapak yazısını paylaşayım: 

Uzak gelecekte, uzay-zamanı katlamayı başaran insan ırkı Dünya'yı aşmış, galaksinin dört bir yanına dağılmış; bilindik hırsları, tanıdık emelleri ve benzer siyasi yapılarıyla varlığını sürdürüyor. Birbirinden binlerce ışıkyılı uzaklıktaki gezegenlerin oluşturduğu "100Dünya Konfederasyonu" adlı bu yeni düzende, Dünya'dan da mavi, gizemli bir okyanus-gezegen dikkati çekiyor: Başkadeniz. Konfederasyonun en genç gazetecilerinden, Agoralı Sandiane Ravna objektifini bu ketum gezegenin sırlarına çevirdi bile. Bilmediğiyse, gerçekleri öğrenmekle onları medyada paylaşmak arasında çok hassas bir denge olduğu... 

İnsanın doğa üzerindeki egemenliğine bir sınır çizmek mümkün mü? Buluşlar ve keşiflerle bugünlere gelen insanın "merak" duygusunu esas harekete geçiren nedir? Bilgilenme ve haber alma hakkı yaşam hakkının önüne geçtiğinde, en büyük zararı kim görür? 


Ben kitabı beğendim gerçekten ve devamında neler olacağını da merak ediyorum. Sanırım araya bir kitap alacağım ama seriyi okumaya devam! Bir kitapta bir yerlerde 21. yüzyılın sonlarında Akdeniz'in tamamının yaşanan büyük kuraklık nedeniyle kuruduğunu söylüyorlar. Neden bilemiyorum ama bunu çok beğendim ve etkilendim. Ben böyle teorileri severim :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Abisler bile tek başına yeter bence ama uzay kolonilerini de çok severim :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Ya kitabın akıcılığında bir problem vardı bence. Boyutuna bakıp daha hızlı okunacağını düşünmüştüm ama sanki öyle olmadı.   

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 0/5
Kitabın gerçek adı Başkadeniz'in Uçurumları gibi bir şey oluyor.  Ya da "Abîmes" Abisler oluyor, emin olamadım. Evet öyle oluyorlar :D O zaman Başkadeniz'in Abisleri. 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapaklar çok güzel, ben beğendim. 

Final puanı: 4,05

1 yorum:

  1. bende fuardan serinin tamamını almıştım fakat ilk kitabı okuma şenliğinde bir kategoriye eklediğim için okumaya çalıştım ama 30 sayfa zor okudum. dediğiniz gibi olaylara balıklama atlıyoruz. değişik terimler bambaşka bir evren. ayrıca bütün bunlar bize sanki içinde yaşıyormuşuz da herşeyi biliyormuşuz gibi açıklanmadan geçiliyor. şimdilik kenara kaldırmıştım. sizin yorumunuzdan sonra bir şans daha vermeye karar verdim.

    YanıtlaSil