14 Şubat 2016 Pazar

Şeytanın Stajyeri (The Devil's, #1)

Kitap Adı: Şeytanın Stajyeri
Özgün Adı: Devil' Intern
Kitap Yazarı: Donna Hosie
Çeviren: Aslı Karadeniz
Yayınevi: Novella Dinamik
Sayfa Sayısı: 352
Baskı Yılı: 2016


Bu kitap bana geldiğinde ilk olarak kitabın bana hiç hitap etmediğini düşünmüş ve bu önyargıyla kitabı okumayı ertelemiştim. Sonra Emre'nin "Fringe ve Inception'ı sevenler bu kitabı da okumalı." yorumunu görünce artık okumalıyım dedim ve başladım.

Başlangıçta detaylar saçma ve komik geldi. Çünkü kitabın adını okuyunca çok kötü biri, muhtemelen çapkın, şu "badboy" tipli erkeklerden bekliyordum. Ama hayır, baya gerçek şeytandan bahsediyor :D Kitap cehennemde geçiyor, bildiğimiz cehennem :D Mitchell Johnson öldükten sonra cehennemdeki hayatını anlatıyor bize. Orası da baya bir şirket gibi yönetiliyor, farklı departmanları var ve Mitchell de Şeytan'ın kalem müdürü gibi birinin stajyeri olarak çalışıyor.

Ancak sonra bir zaman makinesi keşfediyor ve yanına yine cehennemden üç arkadaşını daha alarak kendi ölümlerini değiştirmeye gidiyorlar. İşte kitabın en keyifli yeri burada başlıyor: ZAMAN YOLCULUĞU! 



Okurken gerçekten çok keyif aldım. Kitapta çok güzel paradokslar var. Elinor'un ölümüyle ilgili müthiş paradoksu öğrenince çok şaşırmıştım ama Mitchell'in ölümündeki olay Elinor'unkine bin basar. Okuyunca gerçekten çok şaşırdım. O bölümü okudum, kitabı kapattım ve "VAY BEE!" dedim :D

Kitabın sonunda Şeytan'ın Rüya Kapanı diye bir bölüm var. Yani yazar ikinci kitaptan tadımlık bir şeyler de vermiş. YANİ BU BİR SERİ! Bunu öğrenince gerçekten sevindim. Çünkü ikinci kitaptan okuduğumuz o bölüm de gerçekten çok güzeldi.

Bilmiyorum bana katılır mısınız ama yazar alt metinde şöyle bir şey işlemiş bence: Ne yaparsanız yapın, çarklar döner, bir şekilde her şey aynı olur. Kaderi değiştiremezsiniz. Ben kaderci biri değilimdir ama bilmiyorum bu mesaj benim hoşuma gitti. Birkaç alıntıyla bitiriyorum:


*
Cehennemde birinci kural: Ölümünüz boktansa, kimseye bundan bahsetmeyin. Yoksa sonsuza kadar sizinle dalga geçerler ve sonsuzluk oldukça uzun bir süredir. 
*
"Tecavüzcüler, çocuk istismarcıları, bir başkasının hayatını zevk için alanların..." diye devam ediyor acıyla. "... dilleri koparılır, etleri kırbaçlanır ve sessiz çığlıkları sonsuza dek sürer."
*
Şimdi midem ağrımaya başladı. İşte erkekler bu yüzden bu tarz şeyleri düşünmüyor; ülser olmayalım diye. Duygular hakkında düşünmek ve bir kadının aklından geçenleri anlamaya çalışmak erkeklerin erken ölmesine neden oluyor. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Daha önce hiç cehennemde geçen bir kitap okumamıştım :D Zaman yolculuğu özellikle harikaydı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok kolay okunan ve çok akıcı bir kitaptı.   

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Yazım hataları takıldı gözüme. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Güzel. 

Güzel kapak (%5): 3/5 
Orijinal kapağa baktım da, bence o daha güzel. 

Final puanı: 4,9


4 yorum:

  1. Son alıntıdaki tespit çok doğru :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı duydum ama okumadım. :)


    Bu arada benim de kitabım çıktı! Belki okursunuz... :) Çok sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabı şu anda aldım. Umarım dediğin gibi güzeldir. Çünkü fringe ve inception çok severim.

    YanıtlaSil
  4. Şeytanın nın ölüm perisi ve şeytan ın rüya kapanını tesadüfen biyerde görüp aldım ama bie kitap daha şeytanın stajyeri vaemış.. Keşke sonuncusu olsaydı bunları bitirince alırdım 1.siymiş çıldırcam

    YanıtlaSil