6 Mart 2016 Pazar

Örümcek Ağındaki Kız (Millenium Trilogy, #4)

Kitap Adı: Örümcek Ağındaki Kız
Özgün Adı: Det som inte dödar oss
Kitap Yazarı: David Lagercrantz
Çeviren: Ali Arda
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 520
Baskı Yılı: 2015


Fuardı falan derken kitabın yorumunu giremedim bir türlü. Üzerine bir kitap daha bitti :D Neyse, Kasım'da alıp da aylardır sebepsizce beklettiğim Örümcek Ağındaki Kız'ı sonunda okudum. Ben Millenium serisini çok severim, özellikle ilk kitap Ejderha Dövmeli Kız harikaydı!

Bildiğiniz gibi bu serinin yazarı aslında Stieg Larrson ama kendisi kalp krizi sonucu aramızdan ayrıldı. Lagercrantz da onun notlarını kullanarak kitabı tamamladı ve böylece biz de okuyabildik. Bu serideki olaylar beni pek sarmadı doğrusu, devlet sırlarının sızdırılması falan filan :D 



Ama profesör Balger'le çok ilgilendim, çünkü kendisi yapay zekayla ilgili çalışmalar yapıyor. Ve sorguladığı bir şey var ki ben ona BAYILDIM! Soru şu: Kendimizden zeki bilgisayarlar yaparsak ne olur? Hayatımda gördüğüm en güzel sorulardan biri galiba :D Çünkü eğer böyle bir bilgisayar yapabilirsek o da kendinden daha zekisini yapar, sonra diğeri de... Bu böyle üstel şekilde artarak gider çok kısa bir zaman içerisinde bizden onbinlerce kat zeki bilgisayarlar üretilmiş olur! Bununla ilgili çok güzel bir alıntı da var:

"Bir gün bu bilgisayarlar bizim gibi ilkel sürüngenler tarafından yönetilip kullanıldıklarına uyanırlarsa, ne hissederler? Niçin böyle bir şeye katlansınlar? Niçin bize saygı göstersinler ya da en azından işlemi durdurmak için içlerini deşmemize niçin müsaade etsinler?"

Bayılıyorum şu yapay zeka konularına ya! :D Neyse işte kitapla ilgili söyleyeceklerim bu kadar. Lisbeth'i özlemişim tabii ki ama bence bu kitap Ejderha Dövmeli Kız'ın yanından bile geçemez.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Bu da güzeldi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride bir sıkıntı görmedim, baskı da güzel. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Ben ismi orijinal sanıyordum, değilmiş :D Yani İsveççeyle uyuşmuyor ama İngilizceyle aynı :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Sarı olmasını beğendim :D

Final puanı: 3,65

1 yorum:

  1. Merhaba
    Bende ilk üç kitabı okudum. Ama devam etme konusunda pek hevesli değilim. Hem yazarın değişmiş olması hemde 1. kitaptaki heyecanın giderek düşmesi sebebiyle bu fikre ulaştım. Şimdi yorumu okuyunca da okunacak bir seri olmayacak gibi duruyor.

    YanıtlaSil