19 Mayıs 2016 Perşembe

Yaşam ve Ölüm

Kitap Adı: Yaşam ve Ölüm
Özgün Adı: Life and Death
Kitap Yazarı: Stephenie Meyer
Çeviren: Özlem Sakin
Yayınevi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 432
Baskı Yılı: 2016


Bu kitabı ilk yazıldığı zaman görmüştüm ben. Ve tabii ki çok heyecanlanmıştım. Defalarca Amazon'da falan sepetime attım ama 3. dünya ülkesi olduğumuz için buraya shipping parası kitaptan pahalıya patlıyor :D Sonra tesadüfen gördüm, Epsilon sessiz sedasız çevirmiş kitabı. Hemen aldım tabii ki! Hemen! :D

Bu kitapta Alacakaranlık'ın 10. yıl dönümüne özel olarak Bella'nın anne ve babası hariç tüm karakterlerin cinsiyetleri değiştirildi ve hikaye yeniden yazıldı. Yazar o kadar titizlikle uğraşmış ki, sadece birkaç sahnede gözüken öğretmenlerin cinsiyetleri bile farklı. Yani bu kez erkek insan, kadın vampire aşık oluyor! Bunu duyduğum andan itibaren yeni karakterler için çok heyecanlıydım. 

Bella'nın erkek hali Beau karakterini çok sevdim. Gerçekten! Yüzlerce kitap okudum ama ilk kez bir karakterle kendimi özdeşleştirebildim. Çok güzeldi. Kitabın her şeyi tek kelimeyle harikaydı!

Özellikle Alice'in erkek halini çok merak ediyordum. Alice benim Cullen ailesinden en sevdiğim karakterdir. Archie! Çok eğlenceliydi. 



Ama şu eleştiriyi de yapmalıyım, bence karakterler oturmamıştı. Yani, belki özgün hikayeyi bildiğimizdendir ama kitabı okurken Beua'nun bir erkek, Edtyhe'in bir kadın olduğunu unutmak çok kolaydı. Yazar cinsiyetlerle oynarken biraz da karakterlerin kişilikleriyle de oynamalıydı bence. Ama o zaman da hikaye bozulurdu. Ama mesela Edtyhe yine hesap ödeyen, koruyup kollayan, Beau üşüyünce çıkarıp fularını veren bir karakter olunca kadın olarak çok canlandıramadım gözümde :D 

Ben kitapta sadece cinsiyetlerin değiştirildiğini sanıp öyle okumaya devam ediyorum. Bir anda kurgu değişmeye başladı. Ben şok! Yazar kitabın sonunu değiştirmiş! Yepyeni bir son yazmış. Hem çok zor hem de çok güzeldi. Yani spoiler olacak diye söyleyemiyorum ama bir sahneyi okumak çok zordu, üzücüydü. Ama ben bu sonu da çok sevdim. 

Öyle işte, bu yazı sonsuza kadar devam edebilir. Alacakaranlık benim ilk okuma deneyimlerimdendir ve en sevdiğim seridir. O yüzden yeri bende ayrı. O yüzden bu kitabı nasıl hayranlıkla okuduğumu bilemezsiniz. Çok özlemişim! :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldiiiiiii. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok akıcıydı tabii ki :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Çok yazım hatası vardı ya, biraz aceleye gelmiş herhalde :D

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Ya kapağın üstüne barkod ve fiyat koymasalarmış iyiymiş :D

Final puanı: 4,85


2 yorum:

  1. Kitabı görünce çok şaşırmıştım, çevrilmeden önce çıkacağından haberim bile yoktu. :D Alacakaranlık çoğumuzun ilk kitaplarından, Yaşam ve Ölüm'ü de okumak lazım. :D

    YanıtlaSil
  2. O kadar korkuyorum ki okumaya, "Ya kafamda yarattığım 'Alacakaranlık' beklentisini karşılayamazsa" diye. Bir de "Yazar sonunu değiştirmiş", "Ben şok" ifadelerini kullanınca siz, içim cız etti şimdiden :)

    YanıtlaSil