5 Haziran 2016 Pazar

Andrew Brawley'nin Sıradışı Hikayesi

Kitap Adı: Andrew Brawley'nin Sıradışı Hikayesi
Özgün Adı: Five Stages of Andrew Brawley
Kitap Yazarı: Shaun David Hutchinson
Çeviren: Güneş Becerik Demirel

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 344
Baskı Yılı: 2016


Bu kitap ilk çıktığından beri alınacaklar listemdeydi. Hatta Yabancı bir ara 2016'da yayınlayacakları kitapları tanıtmıştı, o zamandan beri merak ediyordum. Sonra arkasında bir de Eren'in yorumunu görünce almak farz oldu :D Ayrıca kitapta çizgiroman vaar, Andrew'in yazdığı çizgiromandan kesitler okuyoruz arada.

Eren'in yorumu şu:

"Andrew'yla tanışın. Görüp görebileceğiniz en kibar, en cana yakın ve eğer yapabilecek olsa tüm dünyayı kurtarmak için kendi hayatından vazgeçebilecek kadar muhteşem bir karakter. Keşke hepimiz dünyaya onun gözünden bakabilsek. Belki o zaman, en büyük mutlulukların aslında küçücük şeylerde saklı olduğunu görebilirdik. Andrew'nun hikâyesi oldukça sıradışı. Sizi merak ettirecek, hüzünlendirecek, kızdıracak, kahkaha attıracak, ters köşeye yatıracak. Ona bir şans verin ve bırakın sizi sonsuz sevgisiyle sarıp sarmalasın. Bu kitabı çok seveceksiniz."



Kitabı beğendim ama favorilerime girecek kadar da çok beğenmedim :D İlginç bir konusu ve farklı bir tarzı var. Hikayenin tamamının hastahanede geçmesi ilgi çekici ve güzeldi benim için. Oldukça sürprizli bir sona sahip olması da başka bir avantaj kitap için :D Ama bilemiyorum, okurken öyle hayran olmadım yani. Bazı kitaplar beni çeker daha en başından favorim olacağı bellidir. Bu kitaptan o elektriği alamadım :D

Konusuyla ilgili bir şey söylemek istemiyorum çünkü ne kadarı spoiler olacak emin değilim. Anlamadığım bir şey var, kitabın orijinal adı niye Five Stages? Beş aşamalı ne var gerçekten bilmiyorum :D Ben mi göremedim? 

Hoşuma giden birkaç alıntıyı paylaşıp bitireyim.
*
Ama 1984... Bir klasik.
Bu da bir şeyin 'sıkıcı' anlatmanın süslü bir yolu değil mi?
*
Şöyle düşüdnüğümü hatırlıyorum. Yanmak canımı ne kadar acıtsa da, en azından artık içim acımayacaktı.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Bu da güzel.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Yazım hatası görmedim, baskısı da güzel. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Five Stages of Andrew Brawley :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak güzel mi değil mi emin olamıyorum :D


Final puanı: 3,6


2 yorum: