24 Haziran 2016 Cuma

Başka Bir Gün (Every Day, #2)

Kitap Adı: Başka Bir Gün
Özgün Adı: Another Day
Kitap Yazarı: David Levithan
Çeviren: Gizem Yeşildal
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 334
Baskı Yılı: 2016


Başka Bir Gün'ü ne okusam diye bakınırken öyle bir anda elime aldım ve başladım. Okuyanların genelde aynı hikayeyi tekrar okumaktan şikayetçi olduğunu görmüştüm ama beni hiç rahatsız etmedi. Çünkü Her Gün'ü yaklaşık bir yıl kadar önce okudum ve çok kabaca hatırlayabiliyorum. Ama arka arkaya okunursa belki sıkıcı olabilirdi.

Bu kitap Her Gün'ün Rhiannon ağzından anlatıldığı versiyonu. Bence güzeldi. A'yı her gün farklı bedende görünce neler hissettiğini, neler düşündüğünü öğrenmiş olduk. 



Kitapla ilgili ne söyleyebilirim, pek bilmiyorum. Önceki kitapta Rhiannon'a kızmıştım, bu kitapta da kızdım ama sonra düşününce hak verdim. Hiçbir sabah yanında uyanamayacağınız, her gece sizi terk edecek, çok farklı bedenlerde görmek zorunda olduğunuz biriyle birlikte olabilir misiniz?

Yalnız, bir şeye takıldım. Biri bana Her Gün'de Rhiannon ile Justin'in nasıl ayrıldığını hatırlatabilir mi? Çünkü bu kitapta daha farklı bir şey olduğunu düşünüyorum. Ama emin de olamıyorum işte :D

Okuması keyifli bir kitap, oldukça akıcı. Ben Her Gün'ü beğenmiştim. Bu kitabı da beğendim. Her Gün kadar çok değil ama yine de beğendim. Beğenmemek için bir sebep göremiyorum :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Güzeldi ama Her Gün ile aynı kurgu. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Gayet akıcı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çok dikkat etmedim ama bu kitapta Gurur Yürüyüşü rezilliği düzelmişti sanırım, düzelmese yine dikkatimi çekerdi :D

Orijinal isim (%10): 4/5
Another Day!

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapağı eh :D

Final puanı: 4,1

1 yorum:

  1. Sağlıkla,güzelliklerle dolu mutlu bayramlar diliyorum.Sevgiler....

    YanıtlaSil