14 Haziran 2016 Salı

Yusufçuk

Kitap Adı: Yusufçuk
Özgün Adı: Un Avion Sans Elle
Kitap Yazarı: Michel Bussi
Çeviren: Menekşe Tokyay
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 445
Baskı Yılı: 2016


Ben aslında Yusufçuk'u üç gün önce falan bitirdim ama yorumunu ancak girebiliyorum :D Kitapla ilgili duygularım biraz karışık. Sevmedim de diyemiyorum, çok sevdim de. Ama şunu net olarak söyleyebilirim; kitap çok uzun. Bu uzunlukta bir kitabın çok çok daha akıcı olması gerekir benim için. Yoksa bunda olduğu gibi "hala bitmedi mi ya" diye söylenirim :D

Aslında hikayesi ilgi çekici ve özgün. 1980'de İstanbul-Paris uçağı bir tepeye düşüyor. Uçağın enkazının yakınlarında bir bebek bulunuyor. Ancak bir problem var. Çünkü uçakta seyahat etmekte olan iki bebek vardı. Bu bebek hangisi?



Hemen aklınıza şu soru geliyor olmalı: Neden DNA testi yapılmıyor? Çünkü yıl 1980. İlk DNA testi 1987'de yapıldı. Dolayısıyla bebekle ilgili bir dava süreci başlıyor. Bebeğin kendilerine ait olduğunu söyleyen taraflardan biri de oldukça zengin, ağırlığı olan bir aile. Polisler araştırmaları yapıyor, kanıtlar falan toplanıyor. Oldukça çekişmeli bir sürecin ardından hakim bebeğin kimliğine karar veriyor. Çok zor değil mi? Aslında bu kararla bebeklerden birini öldürmüş oluyor. 

İşte karar veriliyor, bebek aileye gidiyor falan ama bir dedektif zengin olan ailenin talebiyle davayı yeniden açıyor. Bebek 18 yaşına basana kadar her yıl kendisine yüklü miktarda ödeme yapılacak. Dedektifin tek görevi bebeğin gerçekte kim olduğunu bulmak. 

İlgi çekici bir konu ama dediğim gibi benim için yeteri kadar sürükleyici değildi. Sonunda şaşırtıcı bir şeyler yapmış yazar ama ben az çok ne olduğunu tahmin etmiştim :D 

Bir de yazarın arada Türkiye'yle ilgili abuk subuk söylemleri var ona sinir olmadım değil :D Snapchatte göstermiştim, kadınların hala peçe taktığını falan zannediyor. Dünyadan bu kadar habersiz olduğuna göre mağarada falan yaşıyor galiba :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
İlgi çekici bir konu. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Beklentilerim altında kaldı bu konuda.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Ne mana :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Sıradan bir kapak, pek bir esprisi yok bence :D


Final puanı: 3,15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder