25 Temmuz 2016 Pazartesi

Alice Hakkındaki Gerçek

Kitap Adı: Alice Hakkındaki Gerçek
Özgün Adı: The Truth About Alice
Kitap Yazarı: Jennifer Mathieu
Çeviren: Boran Evren
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 259
Baskı Yılı: 2016


Ben bu kitabı acayip merak ediyordum. Yabancı paylaştığında kapağını da çok sevmiştim, zaten orijinal kapağı kullanmıştır. Ama konu olarak böyle bir şey beklemiyordum, ben biraz daha gerilim korku falan beklemiştim :D


Kitap bir lise öğrencisi olan Alice hakkında. Bir arkadaşının verdiği partide iki farklı erkekle yattığı dedikodusu yayılıyor. Bir de bu erkeklerden biri kısa süre sonra araba kazasında ölüyor ve bundan da Alice sorumlu tutulunca hayatı iyice altüst oluyor.


Biz de dört farklı karakterin Alice hakkındaki düşüncelerini ve olayları öğreniyoruz. Partiyi veren kız, Alice'in en yakın arkadaşı, araba kazasından kurtulan çocuk ve Alice'in "inek tipli" yan komşusu. 



İnanılmaz akıcı bir kitap. Zaten 260 sayfa ama bölüm geçişlerinden dolayı boş sayfalar da var, o yüzden cidden tek oturuşluk kitap :D Hikaye olarak ne denir bilmiyorum, Alice' yapılanlar çok zalimceydi. Akran zorbalığı önemli bir konu, kitabın bunu konu almasını sevdim. Zaten Alice şöyle diyor:

"İnsanlar bir günde adi ve zalim olmuyorlar. Bu, insanın doğasında yok. Ancak onlara yeterli zaman verirseniz sonunda dünyanın en kalp kırıcı şeylerini yaparlar."


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Daha önce hiç bu konuda bir şey okumamıştım sanırım, o yüzden iyiydi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok çok akıcı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Yabancı'nın mükemmel baskıları :D

Orijinal isim (%10): 5/5
Yeey! :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı çok beğendim ben. 

Final puanı: 4,65


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder