8 Temmuz 2016 Cuma

Yolun Sonundaki Okyanus

Kitap Adı: Yolun Sonundaki Okyanus
Özgün Adı: The Ocean at the End of the Lane
Kitap Yazarı: Neil Gaiman
Çeviren: Zeynep Heyzen Ateş
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 177
Baskı Yılı: 2013


Yolun Sonundaki Okyanus, benim ilk Neil Gaiman deneyimimdi. Kitabın arka kapağında konuyla ilgili bir şey yok, Gaiman'ın tarzını da bilmiyorum. Dolayısıyla bu kitap beni epey şaşırttı. Hiç böyle bir şey beklemiyordum :D

Sonsözde söylendiği üzere bu kitap yalnızca bir hikaye olarak tasarlanmış ama daha sonra Gaiman romana dönüştürmeye karar vermiş. Hikayede isimsiz bir genç adam var. Çocukken yaşadığı yere dönüyor ve oradaki hatıralarıyla başlıyor kitap. Orada evlerinin yanındaki gölün aslında okyanus olduğunu, kendisi ve ailesinin uzun zaman önce okyanusun ötesinden geldiğini iddia eden Lettie Hempstock ile yaşadıklarını hatırlıyor.



Kitabın beni şaşırtmasının nedeni içinde fantastik ögeler barındırıyor olmasıydı. Nedense böyle bir şey beklemiyordum kitaptan :D Ama okuması keyifliydi. Zaten kısacık bir kitap. Hemen akıp gidiyor. 

Neil Gaiman'ı benden başka okumayan kalmamıştır ama hala varsa okumanızı tavsiye ederim. En azından bu ilk kitabıyla keyifli, heyecanlı bir kurgusu ve dili olduğunu söyleyebilirim. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
İlginç bir konusu vardı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim. 

Güzel kapak (%5): 4/5 
Güzel bence ama çok da güzel değil yani :D


Final puanı: 4,15

2 yorum:

  1. Edebiyat yani. O zaman edebiyatçı dayanışması. Takiple mi olur bu? Takip o halde :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de severim yazarı fantastik öğeler zaten hoşuma gider

    YanıtlaSil