16 Eylül 2016 Cuma

Asla Ayrılmayacağız

Kitap Adı: Asla Ayrılmayacağız
Özgün Adı: We'll Never Be Apart
Kitap Yazarı: Emiko Jean
Çeviren: Zehra Uzun
Yayınevi: Novella Dinamik
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2016


İşte o anda, asla ayrlmayacağımızı biliyorum.

Asla Ayrılmayacağız hem adıyla hem de kapağıyla oldukça ilgimi çeken bir kitaptı. Okurken de keyif aldım, sonunu tahmin ettim aslında ama yine de hiç beklenmedik bir son yaptı. Aslında bu kitap için "Şu kitabı beğendiyseniz bunu da seversiniz." diyebileceğim bir başka kitap var ama onu söylersem sonunu hemen anlarsınız :D

Kitabı bize bir psikiyatri kliniğinde yatan Alice anlatıyor. İkiz kardeşi Celia'nın çıkardığı bir yangında erkek arkadaşı Jason'ı kaybediyor Alice. Çok uzun zaman önce yanında yaşadığı büyükbabasını da kaybettiği için Celia ile birlikte birkaç kere koruyucu aile değiştiriyorlar, oradan oraya savrulan bir hayatları var. Ama Celia her zaman inanılmaz şiddet eğilimli, yangın çıkarmaya falan bayılan bir tip olduğu için bir yerde tutunamıyorlar.



Alice en son çıkan yangında neler olduğunu hatırlayamıyor. Bu yüzden klinikte düzenli olarak bir psikiyatrist ile görüşüyor. Bu psikiyatrist Alice'tn bir günlük de tutmasını istiyor. Biz hem o zamanı okuyoruz, hem de Alice'in günlüğünden parçaları.

Kitap inanılmaz akıcıydı. Ama dediğim gibi ben sonunu tahmin ettim. Belki benzer bir kitap okuduğumdandır bu. Çünkü ilk kez okuyan birinin bu sona ulaşabileceğine pek ihtimal vermiyorum.

Bu kitabı gönül rahatlığıyla önerebilirim. Benim önerilerime bakıp bir şeyler alıyorsanız, bunu da alırsınız bence :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Beğendim.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Ço akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Gayet güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Bu da güzel. 

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapağı güzel ya, ben sevdim. 

Final puanı: 4,55

3 yorum:

  1. Dediğiniz gibi adı da kapağı da elin uzanmasına sebep olacak bir kitap.

    Sonunu da tahmin edebilseydim. Edemedim :)

    YanıtlaSil
  2. Yazınızı okuyunca kitabın konusu ilgimi çekti. Sonunu çok merak ettim :) Kaleminize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil