19 Eylül 2016 Pazartesi

Ölüm Adası (Phoenix Island, #1)

Kitap Adı: Ölüm Adası
Özgün Adı: Phoenix Island
Kitap Yazarı: John Dixon
Çeviren: Ebru Sürmeli
Yayınevi: Go! Kitap
Sayfa Sayısı: 462
Baskı Yılı: 2016


Ölüm Adası Go'nun en yenilerinden. Go bir ara ortadan kaybolmuş gibiydi ama yakın zamanda güzel şeylerle gelmeye başladılar. 

Ölüm Adası'nı alırken biraz Lost gibi bir şeyler okurum diye düşünmüştüm. Ama bu çok daha farklı, çok daha psikopatça :D

Hüküm giymiş çocuklar, suç işlemeyi bırakmadıklarında son çare olarak Feniks Adası'na gönderiliyorlar. Bu adada telefon yok, mesaj yok, eposta yok, televizyon ve internet yok. Dışardaki insanlar adanın varlığından bile haberdar değil. Buraya gönderilen çocuklara 18 yaşına girdikleri gün adadan ayrılabileceği söyleniyor.



Adada bildiğiniz askerlik eğitimi var. Ama olabilecek en kötü hali. Askeri düzendeki şiddeti oldum olası anlamam zaten. Bu adada şiddetin dibi var. Boks şampiyonu olan Carl da çıktığı mahkeme tarafından bu adaya gönderiliyor. Ama bu adada bir şeyler dönüyor tabii ki.

Kitap sonlara doğru biraz bilimkurguya döner gibi oldu. O kısımları hoşuma gitti. Bir devam kitabı da varmış. Kitabı sevdim mi? Evet. Ama devam eder miyim? Yakın zamanda sanmıyorum :D

Öyle işte. Ultra yüksek beklentileriniz olmazsa sizin de kitabı seveceğinizi düşünüyorum. Ama bir favori değil bence.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi genel olarak.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Güzeldi, bir problem görmedim.

Orijinal isim (%10): 1/5
Kitapta adanın ismi Feniks diye bırakılmış zaten, kapakta niye yok? :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak fena değil :D 

Final puanı: 3,65

1 yorum:

  1. Her ne kadar şiddetle tavsiye etmeseniz de ilgimi çekti. Anlatım dilinizle ilgili sanırım :) Tebrikler.

    YanıtlaSil