30 Kasım 2016 Çarşamba

Kimyager

Kitap Adı: Kimyager
Özgün Adı: The Chemist
Kitap Yazarı: Stephenie Meyer
Çeviren:
Kübra Tekneci
Yayınevi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 590
Baskı Yılı: 2016


Kimyacı'nın çıktığını fuarda tesadüfen öğrendim. Epsilon hep böyle ya, Yaşam ve Ölüm'de de böyle yapmışlardı. Sıfır reklam ile sessiz sedasız çıkarıyorlar yeni kitapları :D Çıktığını öğrenince meraktan deliye döndüm tabii ki, "Stephenie Meyer'in yeni kitabı, hem de polisiye!" diye.

Ama maalesef olaylar pek de iyi gelişmedi benim açımdan. Çünkü kitap beklentimin çok altında kaldı. Belki Meyer'den değil de herhangi birinden okusaydım kitabı beğenebilirdim. Ama Meyer benim favori yazarlarımdan. Alacakaranlık'ı çok sevdiğimi zaten biliyorsunuz, Göçebe'ye aşık olmuştum, Yaşam ve Ölüm bir yenidenyazım (?) olmasına rağmen nefisti. O yüzden bu kitap için de beklentiler göklere çıkmıştı :D



Ama bu kitap olmamış. Bilmiyorum, sanırım ben Meyer'e bu türü yakıştıramadım. Alacakaranlık ve Göçebe'yi tam olarak aynı tür içinde nasıl anacağımdan emin değilim ama siz o türü biliyorsunuz :D İşte o türe çok alışmışken, yazarla benimsemişken böyle bambaşka bir türe keskin bir geçiş benim çok hoşuma gitmedi. Bir yazarı böyle hep aynı türde kısıtlamak belki yanlış ama bilmiyorum, bence Meyer kalmalı :D

Kitapta çok fazla şey bildiği için ortadan kaldırılması hedeflenen bir ajan var. Bir gün yanlış bir hedefle temasa geçince işin içine başka biri daha giriyor ve bu üçlü bir kaçış süreci yaşıyorlar. Olay aslında bundan ibaret. Bu nedenle bence kitap gereksiz uzun. Bence rahatlıkla 400 sayfada falan bitirilebilirdi.

Okurken sıkılmıyorsunuz aslında, başlayınca akıcı bir şekilde ilerliyor ama kitabı gördükçe de "yine mi bu kitap, hala bitmedi" falan diye de düşünüyorsunuz :D Dediğim gibi kitabı sevemedim. Bu kitabı yok sayarak Stephenie Meyer'i diğer eserleriyle hatırlamayı tercih edeceğim sanırım :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Eh.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Akıcı sayılabilir. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Chemist işte :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapağın pek bir esprisi yok.

Final puanı: 2,95

3 yorum:

  1. Tüyap ta bende görmüştüm iyiki almamışım dedim bu arada göçebeyi ilk defa duydum ona da bakmam lazım :)

    YanıtlaSil
  2. 590 sayfa baya uzun.Demek ki ayrıntılara dalmış...

    YanıtlaSil
  3. Kitabi yazarla cogu zaman odeslesdigimiz icin farkli bir alana gectiginde yakistiramiyoruz 😃

    YanıtlaSil