19 Aralık 2016 Pazartesi

Kazananın Laneti (The Winner's Trilogy, #1)

Kitap Adı: Kazananın Laneti
Özgün Adı: The Winner's Curse
Kitap Yazarı: Marie Rutkoski
Çeviren: Barış Mol

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 363
Baskı Yılı: 2016


Kazananın Laneti ile ilgili beklentim büyüktü. Çünkü kapağı falan nefis, konusu güzel. Okuyanlar da genel olarak beğenmişti. Ama yine beklentilerin altında kalan bir kitap oldu.

Öncelikle kitabın hikayesini sevdim. Kazananın Laneti aslında ekonomide bir terim imiş ve yazar bir arkadaşından bu terimi duyunca bunun üzerine bir kurgu oluşturma fikri gelmiş. Ama işler de pek de iyi gelişmemiş sonrasında, en azından benim açımdan :D

Kitapta iki millet var, Valoryalılar ve Herraniler. Bir savaş sonrasında Valoryalılar, Herranileri sömürgeleştirmişler. Onların saraylarında falan yaşamaya başlamışlar, onları da köle olarak alıp satıyorlar, hizmetçi olarak kullanıyorlar. Fikir güzel ama altı çok boş bırakılmış, çok havada kalıyor. Herraniler hakkında neredeyse hiçbir şey bilmiyoruz, savaşta ne oldu bilmiyoruz, geçmişle ilgili hiçbir şey vermemiş neredeyse yazar bize. Bu da beni biraz rahatsız etti, kurgunun havada kalmasına sebep oldu.



Kitapta da zaten yarısına kadar falan pek bir şey olmuyor. Ayrıca Kestrel çok salak :D Gerçekten, erkek görüp ağzı sulanan, o erkek neyi yaparsa yapsın peşinden yarılmayan bir tipleme olmuş. Arin'in cidden yapmadığı kalmadı, spoiler olmasın diye söylemiyorum ama CİDDEN her türlü kötülüğü yaptı. Ama Kestrel hala "çok hoş biri" falan diye dolanıyordu ortalarda :D Zayıf kadın karakterlere sinir oluyorum, Kestrel de öyleydi. Ayrıca bu kadar kolay bir haine dönüşebilmesi de beni bir miktar şok etti :D

Kitap kolay okunan, akıcı giden bir kitap ama okusanız da olur okumasanız da olur bence. Benim için ortalama olarak kaldı maalesef. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ortalama.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Akıcıydı.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Baskıyı çok sevdim. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş, olmuş :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı çok güzel!

Final puanı: 3,4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder