2 Aralık 2016 Cuma

Sahte Kraliçe

Kitap Adı: Sahte Kraliçe
Özgün Adı: The Impostor Queen
Kitap Yazarı: Sarah Fine
Çeviren: Derya İmer Aydınlık

Yayınevi: Go!
Sayfa Sayısı: 451
Baskı Yılı: 2016


Sahte Kraliçe'yi Ezgi, Serra ve Sena ile birlikte okuduk. Böyle grup olarak okumak daha keyifli oluyor bence. Gerçi Serra daha bitiremedi galiba :D 

Açıkçası kitaptan pek bir beklentim yoktu. Ama iyi ki de böyle olmuş diyebilirim çünkü kitabı oldukça beğendim. Kitapta en sevdiğim yön tabii ki element bükmeyle karışmış büyü idi. Daha önce böyle bir şey okudum mu hatırlamıyorum. Ama bu kitapta büyü gücü olanlar aslında bir elementi kontrol edebilen bükücüler gibiydi. Bana çok güzel geldi bu detay. 

Kupariler denen bir halkın içinde yaşayan Elli'nin hikayesini okuyoruz bu kitapta. Elli bir Saadella, yani kraliçe olan Valtia'nın varisi. Kupariler Valtia'larına bu kadar ihtiyaç duyuyorlar çünkü Valtia aslında bir tür Avatar diyebiliriz bence. Hem buza hem de ateşe hükmedebiliyor, bir denge sembolü. O yüzden de sert kış günlerinde yaşadıkları köyün etrafına bir sıcak hava dalgası sarıyor. Düşmanlarla savaşıyor falan. 



Elli de varis olarak tapınakta yetiştiriliyor, özenle korunuyor. Çünkü bir Valtia ölünce içindeki bu muazzam büyü gücü varisi olan Saadella'ya geçiyor. Ama tabii ki işler Elli için böyle gitmiyor, büyü gücü Elli'ye geçmiyor ve halk Valtia'sız kalıyor. Ve böylece olaylar başlıyor :D

Kitap gerçekten okuması keyfili, gayet akıcı bir kitaptı. Dediğim gibi buz ve ateşle ilişkilendirilmiş büyü gücü fikri benim çok hoşuma gitti. Bence kitaba bir bakın, bu aralar Mersin Fuarı da devam ediyor sanırım. Go! fuarlarda güzel de indirim yapıyor. Konu sizin de ilginizi çektiyse bence kaçırmayın bu fırsatı :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Üçüncüye söylüyor olsam da elementleri kontrol eden büyü çok iyi geldi bana :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Oldukça akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 3/5
Sahtekar Kraliçe daha uygun oluyor aslında :D

Güzel kapak (%5): 2/5 
Kapak ortalama bence, çok beğenemedim. 

Final puanı: 4,3

2 yorum:

  1. bende bu kitabın konusunu sevdim. kitabı bitirdiğimde sanki devamı varmış gibi geldi. Bence Sig'i ve Valtia'yı buldukları 2. kitap olsa güzel olabilirdi.:D

    YanıtlaSil
  2. kitabın ucu açık kalmış.sanki devamı var gibi sonuçlanmasına.hayal kırıklığı..

    YanıtlaSil