1 Şubat 2017 Çarşamba

Yıldız Gemisi (Starflight, #1)

Kitap Adı: Yıldız Gemisi
Özgün Adı: Starflight 
Kitap Yazarı: Melissa Landers
Çeviren: Demet Orhan
Yayınevi: Go!
Sayfa Sayısı: 429
Baskı Yılı: 2017


Ben uzaylı, uzay gemili şeyler bayıldığım için Yıldız Gemisi geldiğinde çok fazla bekletmeye gönlüm razı olmadı, hemen başladım. Zaten ilk gün de 200 sayfa okumuş bulundum :D

Yıldızlar arası yolculuğun artık rutinleştiği bir dünyadayız. Ama tabii ki yine para gerekiyor ve Solara'nın parası yok. Yetiştirme yurdunda büyümüş ve şimdi "Dış Diyar" denen yere gidip kendine yeni bir hayat kurmak istiyor. Seyahati boyunca verdiği hizmetlerin karşılığı olarak bilet parasını çıkarmayı planlayarak birilerini bulmaya çalışıyor. 

Ancak bulabildiği tek kişi, onunla sürekli dalga geçen, eski okul arkadaşı, zengin ve şımarık Doran oluyor. Kendisi Doran'ın hizmetçisiyken bir şeyler oluyor ve roller değişiyor, Doran kendini bir anda hizmetçi olarak buluyor. Ve olaylar böyle başlıyor :D



Kitabı okurken gerçekten keyif aldım. Ama şu eleştiriyi de yapmadan edemeyeceğim: Aslında kitap boyunca uzaydayız ama yazar bunu hiç mi hiç hissettiremiyor. Uzay gemisinde herkes gayet normal takılıyor, bir yere inip kalkmak fazla kolay. Uzay şartlarını hiç göremedim yani :D

Onun dışında gayet akıcı, kolay okunan bir kitaptı. Sıkışık, yoğun zamanlarınızda, çok kendinizi yormadan okuyabileceğiniz bir şeyler arıyorsanız bu kitabı rahatlıkla tavsiye edebilirim.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Uzay şartların hissettirememesi bir eksiklikti bence. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 2/5
Buna tam puan veremem, artık takıntıya dönüştü :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel. 

Final puanı: 3,95

2 yorum:

  1. Böyle uzay temalı kitapları ben de çok severim. Kitabın kapağı, konusu falan da çok güzel ama nedense çok da elim gitmiyor kitaba. Benim Uzak Yıldızım kitabı gibi olacağını düşünüyorum. Onda da her şey ilgi çekiciydi, tabii kitabı okuyana kadar. Go Kitap'tan çıkan böyle bilimkurgu tadında kitapları daha göreceğiz gibime geliyor. Ama baskıları gerçekten çok güzel ^-^

    YanıtlaSil
  2. Akıcı olması ve konusu için okumak istedim bende..Teşekkürler

    YanıtlaSil