10 Nisan 2017 Pazartesi

Her Şey İçin Teşekkürler

Kitap Adı: Her Şey İçin Teşekkürler
Özgün Adı: Thanks for the Trouble
Kitap Yazarı: Tommy Wallach
Çeviren: Hasret Parlak Torun

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 255
Baskı Yılı: 2017

Her Şey İçin Teşekkürler'i çok sevdim! Parker Santé'ye bayıldım! Gerçekten, uzun zamandır okurken en keyif aldığım kitaplardan biri oldu. 

Parker bir süre önce babasını kaybetmiş. Ve o zamandan beri, travmaya bağlı olarak konuşmamaya başlamış. Okulla falan da çok ilgilenmiyor. Otellerde takılıyor, oradaki insanları izliyor, bazen de bir şeyler aşırıyor. Bir gün, lobide tek başına oturan gümüş saçlı bir kız görüyor, elinde bir tomar para var. Kız masadan ayrıldığında çantasını çalıyor ama sonra pişman oluyor ve böylece o kızla tanışıyor: Zelda Toth. 

Zelda yaklaşık 250 yıldır yaşadığını söylüyor. Ve artık yaşamaktan sıkılmış, ölmek istiyor. Bu yüzden de Golden Gate köprüsüne giderek intihar edeceğini anlatıyor Parker'a. Böylece karşılıklı bir anlaşma yapıyorlar. Zelda'nın binlerce dolarlık parasını birlikte harcayacaklar, Parker üniversiteye gitmeyi kabul edecek, para bitince de Zelda hayatını sonlandıracak. Uzun gözükse de kitap aslında 31 Ekim ile 2 Kasım arasındaki üç günlük süreci anlatıyor bize. 


Gerçekten çok sevdim kitabı. Dediğim gibi, Parker'ı sevdim özellikle. Aşağıya beğendiğim alıntıları da bırakıyorum. Bu kitabı gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. 

"Neden onlar birkaç damla kahve için 4,50 dolar isterken, ikinci dereceden hırsızlıkla tutuklanma riski yaşayan bendim?"

"Babam bana, toplumumuzun az çalan insanları cezalandırdığını, çok çalan insanlarıysa ödüllendirdiğini öğretti."

"Kahvelerini şekersiz içen insanları hiçbir zaman anlayamadım. Hayat yeterince acı değil mi zaten?"

"Mutsuz insanları görmezden gelebildiğimiz kadar mutlu oluruz."

"İnsanlar o kadar aptal ki, nefes alıp vermeyi becerebilmeleri bile mucize."

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
İşin içine fantastik detaylar ve Parker Santé gibi bir karakter eklemek çok iyi olmuş! 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Tek günde bile biter. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 1/5
Yazar "sorry for the trouble" ifadesine gönderme yapmış sanırım ama çevrilirken bu korunmamış maalesef :D 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağına BAYILDIM!  

Final puanı: 4.6



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder