4 Haziran 2017 Pazar

29. Oda

Kitap Adı: 29. Oda 
Özgün Adı: The Night Sister
Kitap Yazarı: Jennifer McMahon
Çeviren: Elif Bulanalp

Yayınevi: Ephesus
Sayfa Sayısı: 437
Baskı Yılı: 2016

29. Oda uzun zamandır merak ettiğim kitaplardan biriydi. Hem korku okumayı severim, hem yazar bu alanda bilinen isimlerden hem de kitabın kapağı harika! Gerçekten açın ve birkaç dakika kitabın kapağına bakın. Ben çok beğendim ya! :D

Kitap üç farklı zamanda, üç nesli içine alarak ilerliyor: 1955, 1989 ve 2013. Amy, Piper ve Margot çocukluk arkadaşı. Çocukluklarını bir kasabada geçirmişler ve bu kasabada kule olarak inşa edilmiş bir otel var. Haliyle çocukluk anılarının büyük bir kısmında bu Kule Otel var. Ancak otelin karanlık geçmişi ve barındırdığı sırlar Piper ve Margot kardeşlerin Amy ile arkadaşlıklarının son bulmasına sebep oluyor.

Yıllar sonra Margot, bir gece vakti ağabeyini arayarak Amy'nin bütün ailesini katlettikten sonra kendini de öldürdüğü haberini veriyor. Böylece Piper, Margot ve eşi Jason, geçmişlerine geri dönmek zorunda kalıyor bir anlamda. Biz de bu üç zaman diliminde olanları okuyarak hikayenin gelişmesini izliyoruz.



Yazar aslında böyle nispeten uzun bir kitabı sıkıcı yapmamak için güzel bir yol seçmiş. Kitabın en başından beri bizi geçmişe de götürerek ufak ufak neler olduğunu vermiş. Ama ben yine de başlarda biraz sıkıldım sanırım. Sonra, kitap hızlanmaya başladı, asıl olaylar olmaya başladı ve orada tempo iyice arttı. 

Bu kitaba göz atmanızı, elinizde varsa okuma listenizde önlere çekmenizi tavsiye ederim. Yazarın birkaç kitabı daha var, onları da merak ediyorum. Ayrıca şunu da söylemeden edemeyeceğim, bundan belki bir yıl öncesine kadar Ephesus'tan okumak istediğim bir tane bile kitap yoktu. Ama bugün merak ettiğim ve beğerenek okuduğum çok sayıda kitap basmış durumdalar. Yayın çizgilerindeki bu gelişimi canıgönülden destekliyor ve daha da artmasını umuyorum :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Su gibi akıcı olmasa da akıcıydı :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride ve baskıda bir problem görmedim.

Orijinal isim (%10): 0/5
Orijinali Night Sister imiş :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağa BA-YIL-DIM!

Final puanı: 3,7

1 yorum: