5 Haziran 2017 Pazartesi

Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor

Kitap Adı: Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor
Özgün Adı: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe
Kitap Yazarı: 
Benjamin Alire Sáenz
Çeviren: Çiçek Ağgez

Yayınevi: Dex
Sayfa Sayısı: 375
Baskı Yılı: 2017

Böyle kitapları okumayı çok seviyorum çünkü çok güzeller ve böyle kitapları okumayı sevmiyorum çünkü okurken içim parçalanıyor! Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor, uzun zamandır okumak sitediğim bir kitaptı. Çıktığını duyunca çok sevindim ama çok açık söylüyorum, bir yandan da "Yazık oldu kitaba" dedim. Çünkü Dex'in tuvalet kağıdından hallice baskı kalitesi malumunuz :D Bu kitabı ciltli olarak görseydik, çok daha güzel olmaz mıydı?

Kitapta 15 yaşında iki genci okuyoruz: Aristo ve Dante. İkisi de dünyanın en güzel insanlarından. Ve ikisinin de neredeyse hiç arkadaşı yok. Dante ekstra olarak gay. Neler yaşadığını hayal etmek pek de zor değil. Ve bir gün Aristo ve Dante karşılaşarak arkadaş olmaya başlıyor. 

Telefondaki sessizlik tuhaftı. "Sence hep böyle mi olacak?"
"Ne böyle mi olacak?"
"Yani ne zaman dünya bize aitmiş gibi hissetmeye başlayacağız?"
Ona dünyanın asla bize ait olmayacağını söylemek istiyordum. "Bilmiyorum," dedim. "Yarın."



Aslında bir anlamda kendini yeni keşfetmeye başlamış iki gencin birbirini keşfetme hikayesi bu. Ve ÇOK GÜZEL. Okurken içiniz ısınıyor, karakterleri bağrınıza basasınız geliyor. Ama bir yerlerde bir şeyler oluyor ve çok üzülüyorsunuz. İçiniz parçalanıyor.

Tüm oğlanlar yalnız mı hissediyordu?
Yaz güneşi benim gibi oğlanlar için değildi. Benim gibi oğlanlar yağmura aitti.

Bu kitabı kesinlikle okumalısınız. Gerçekten, böyle şeyleri okuyarak bazen kendimi bilerek üzüyormuşum gibi hissediyorum ama yine de okumalısınız. Aristo ve Dante 2017'de şu ana kadar okuduğum en güzel kitaplardan biri oldu benim için!

Dünyada başka erkeklerle öpüşmeyi seven erkeklerden daha kötü şeyler var!

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5

Çok güzeldii!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok çok akıcıydı!

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Çeviri güzeldi de baskı!

Orijinal isim (%10): 5/5
Aristotle hariç bir sorun yok :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı da çok güzel!

Final puanı: 4,9

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder