15 Haziran 2017 Perşembe

Geliş

Kitap Adı: Geliş
Özgün Adı: The Stories of Your Life and Others
Kitap Yazarı: Ted Chiang

Çeviren: M. İhsan Tatari

Yayınevi: Monokl
Sayfa Sayısı: 287
Baskı Yılı: 2016

Geliş kitabını alalı epey zaman oluyor. Sinemada filmini izlerken, filmin sonunda Ted Chiang'ın öyküsünden uyarlandığı yazıyordu. Onu gördükten sonra önce İngilizce kitaba e-kitap olarak ulaştım, daha sonra da zaten Monokl çevirince direkt kitabı aldım :D

Kitapta, yazarın çeşitli zamanlarda ve yerlerde yazıp yayınladığı 8 hikaye var. Aslında ilk hikayeye başladığımda kitabın benim için bir hayal kırıklığı olacağını düşünüyordum. İlk hikaye olan Babil Kulesi'ni gerçekten beğenmedim. Ancak ondan sonra gelen hikayelerin hepsi oldukça iyiydi.

Kitabın başında Ted Chiang'ın ufak bir tanıtımı var. Burada, "Sadece 15 öykü yayınlamış olmasına rağmen bilimkurgunun yaşayan efsanesi olarak nitelendirilmektedir." şeklinde bir cümle vardı. Bunu kitabı bitirdiğinizde daha iyi anlıyorsunuz. Hikayeler gerçekten o kadar dolu ki her biri alıp filme uyarlamalık. Yazar her bir kurguyu rahatlıkla genişletip koca bir kitap haline getirebilir.


Hikayelerden biri de Arrival filmine uyarlanan "The Stories of Your Life" hikayesi idi. Gariptir ki ben filmi çok daha fazla sevdim. Üstelik filmi izlemeseydim hikayeyi büyük oranda anlamazdım bence. Ayrıca uzaylıların kullandığı dil, görsel bir dil olduğu için filmde çok daha tatmin edici düzeydeydi. Hikayedeki versiyonu çok kuru geldi bana.

Özetle, Ted Chiang gerçekten çok farklı ve özgün bir yazar. Bu kitapta benim en sevdiğim hikaye Anlamak oldu ama ilki hariç diğer hikayelerin hepsi de "vay be!" dedirtecek cinstendi benim için. Monokl, yazarın diğer yapıtlarını yayınlamayı sürdüreceğ vaadini vermiş kitabın başında. Heyecanla bekliyorum! 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Hikayelerin gerçekten çok sağlam kurguları ve özgün konuları vardı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Birden fazla hikaye olması akıcılığı biraz yavşaltıyordu sanki. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.

Orijinal isim (%10): 0/5
Yayınevi filmin adını ve görselini tercih etmiş :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Ben bu film afişini çok sevmiştim ancak film afişi yani, kitaplık bir olayı yok :D

Final puanı: 3,95

2 yorum:

  1. "Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
    Gayet güzeldi."

    5 puanı kapmışız, hehehe! Teşekkürler :)

    YanıtlaSil