21 Temmuz 2017 Cuma

Anna and The French Kiss (Anna and the French Kiss, #1)

Kitap Adı: Anna and The French Kiss
Kitap Yazarı: Stephaine Perkins
Yayınevi: Dutton Books

Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2010


Yabancı Yayınları yakın zaman önce bu kitabın çevirisinin tamamlandığını duyurdu. Ben de bu ay için İngilizce kitap arıyordum, bu kitabı da uzun zamandır okumak istediğim için Temmuz ayının kitabı bu olsun istedim.

Daha önce Lola ve Komşu Çocuk ile Isla ve Mutlu Son kitaplarını okumuştuk. Anna and the French Kiss bu serinin ilk kitabı aslında. Telifi başka bir yayınevindeydi falan, o sebeple Yabancı en son bu kitabı çıkarmak zorunda kaldı.

Ancak endişe etmenize gerek yok, çünkü kitapları istediğiniz sırayla okuyabilirsiniz aslında. Her kitapta farklı bir olay, farklı insanlar var çünkü. Sanırım Isla ve Mutlu Son'da Etienne ve Anna'yı bir sahnede görüyoruz, öyle bir şeyler oluyordu :D

Bu kitap, ailesi tarafından Paris'teki Amerikan okuluna gönderilen Anna'nın orada geçirdiği bir yılını anlatıyor. Anna, ailesi kendi fikrini almadığı için kızgın ve isteksiz. Fransızca bilmiyor, hiç bilmediği bir ülkede yalnız başına kalacak falan, pek gitmek istemiyor tabii. Anna'yı "Paris'e gidiyorsun, kendine gel!" diye sarsmak geldi içimden doğrusu :D


Bu kitap, seride en az sevdiğim kitap oldu sanırım. Kitap diğerleri gibi gayet tatlıydı, onda bir sorun yok. Ama bana olaylar biraz uzatılmış gibi geldi. Daha ilk sayfadan birbirine aşık olacağını bildiğimiz Anna ve Etienne bir türlü birbirine açılamadı, işin içine başka insanlar girdi, olaylar oldu falan. O yüzden hikayenin o sıcaklığını, o tatlılığını bir tık kaybettim gibi geldi bana. Ama şimdi düşününce bu kitap, yazarın bu serideki ilk kitabıydı. Dolayısıyla devam eden kitaplarda geliştiğini hissedebiliyorsunuz.

Etienne karakterini tabii ki çok sevdim. Anna ile aralarındaki çekim, birbirlerine karşı inanılmaz çekingen olmaları falan çok doğal ve tatlıydı. Bu günlerde giderek popüler olan kitaplarda, kadına çöplük gibi davranan, her türlü tacizi ve tecavüzü hak gören erkek karakterlerin ve bu karakterlere hayran olup "kırbaçla beni!" falan diye gezen 13-15 yaş grubu ergen kızların karşısına konabilecek en güzel örneklerden biriydi Etienne karakteri :D

Birkaç da alıntı bırakayım:

"Seriously, I don't know any American girl who can resist an English accent."

"You ought to stop listening to stereotypes and start forming your own opinions."

"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."

"For the two of us, home isn't a place. It's a person."


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 4/5
Güzeldi ama birazcık uzamış gibi geldi bana. 


Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 4/5
Gayet akıcıydı. 

Baskı kalitesi (%5): 4/5
Birkaç yazım hatası gördüm. 

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapaklar çok tatlı bu seride ya :D


Final puanı: 4,05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder