29 Temmuz 2017 Cumartesi

Doktor Ox'un Deneyi

Kitap Adı: Doktor Ox'un Deneyi
Özgün Adı: Une Fantaisie du Doctor Ox
Kitap Yazarı: Jules Verne

Çeviren: Alev Özgüner

Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı: 96
Baskı Yılı: 2017

Jules Verne çocukluğumun yazarlarındandır. Okumayalı yıllar olmuştu, modern klasikler dizisi sayesinde kitapları çok güzel kapaklarla tekrar basılıyor ve ben de birkaçını aldım yakın zaman önce.

Nasıl anlatsam bilmiyorum ama Doktor Ox'un Deneyi hiç beklediğim gibi çıkmadı. Yani ben Jules Verne'i daha bir bilimkurgu babası falan olarak hatırlıyorum ve beklentim de bu yöndeydi sanırım. Gerçi 90 sayfalık kitaptan dolu dolu bir bilimkurgu beklemek de hata sanırım. Zaten kitap da bir novella olarak geçiyor.



Quiquendone isminde hayali bir şehirde geçiyor hikaye. Buradaki tüm insanlar sinir bozucu derecede uyuşuk. Hayat resmen yavaş akıyor. Asla öfkelenmek falan yok, on yıllardır en ufak bir suç bile işlenmemiş. Polisler laf olsun diye dolaşıyor sokaklarda. Herkes o kadar sakin ki insanların nabızları bile 50'yi geçmiyor.

Doktor Ox ve asistanı Ygene elektrik döşeme iddiasıyla geliyor bu şehre ve şehrin her tarafına boru döşemeye başlıyorlar. Ancak Doktor Ox'un bu aşırı sakin insanlar üzerinde bir deney yapma planı var. Biz de bu süreçte olanları okuyoruz.

Kötü bir kitap değildi ama çok keyif aldığımı da söyleyemeyeceğim. Dediğim gibi hem beklediğim gibi çıkmadı hem de kısacık olduğu için hikayenin tadına varamadım sanırım. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Eh :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Bu tam olmamış :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapağı güzel bence. 

Final puanı: 3,8

1 yorum:

  1. Bilim kurgu okumayı severim. Sizden pek geçer not alamamış gibi gözüküyor bu kitap. Ama kısacık olduğu için okumaya karar verdim. :)

    YanıtlaSil