8 Temmuz 2017 Cumartesi

Genç Bir Doktorun Anıları

Kitap Adı: Genç Bir Doktorun Anıları
Özgün Adı: Записки юного врача
Kitap Yazarı: Mihail Bulgakov

Çeviren: Tuğba Bolat

Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı: 168
Baskı Yılı: 2017

#herhaftabirklasik etkinliğimizde geçen haftanın konuğu Mihail Bulgakov'dan Genç Bir Doktorun Anıları idi. 20. yüzyılın başlarında, devrim zamanı Rusya'sının yokluk içindeki bir kasabasında çalışmaya başlayan yeni mezun bir doktoru okuyoruz bu kitapta.

Kitap bölüm bölüm ve her bölümde doktorun farklı bir hastasını tedavi etmesini ve yaşadıklarını okuyoruz. Ben böyle tıbbi içerikli şeyleri okumayı severim, o yüzden de bu da keyifli bir kitap oldu benim için.



Kitabı bitirdikten sonra uzun zamandır izleme listelerimde bekleyen A Young Doctor's Notebook dizisine baktım, bir bağlantıları var mı diye. Varmış gerçekten :D Daniel Radcliffe var başrolde, güzel bir mini dizi olmuş. Daniel role çok yakışmış bence ve çok da eğlenceli olmuş. Ayrıca kitapta okuduğum hikayeleri birebir olarak görmek, bazı cümleleri kelimesi kelimesine dizide de duymak çok iyiydi. Ama neden olduğunu anlayamadığım bir şekilde, kurguyu doğrudan etkileyecek bir detayı değiştirmişler.

Sonuç olarak, güzel bir kitaptı ve gönül rahatlığıyla önerebilirim. Kitabı okuduktan sonra diziyi izlemenizi de tavsiye ederim. Yalnızca 8 bölümlük kısa bir dizi ve kitabın hemen üzerine izleyince daha keyifli oluyor bence.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Çok uzun bir kitap değil zaten, bölümlü olması da okumayı kolaylaştırıyor. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Modern Klasikler bu konuda sorunsuz zaten. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş sanırım :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapağı da fena değil. 

Final puanı: 4,1

1 yorum:

  1. Ben de severek okumuştum bu kitabı. Nedense Rus yazarların kurgularını çok başarılı buluyorum. Hemen öykü ve o zamana çekebiliyor okuyucularını.

    YanıtlaSil