25 Temmuz 2017 Salı

Kralın Elçisi

Kitap Adı: Kralın Elçisi
Kitap Yazarı: İsmet Bertan
Yayınevi: Günışığı Kitaplığı

Sayfa Sayısı: 260
Baskı Yılı: 2011


Kralın Elçisi, belgesel yapımcısı ve tarihsel roman yazarı olan İsmet Bertan tarafından yazılmış bir epik roman. Kitabı ilk gördüğümde heyecanlanmıştım çünkü ilk kez bir Türk yazarın elinden çıkma bir epik kurgu okuyacaktım. Daha önce epik hikayeleri hep yabancılardan okuduk ama bu kitap içinde Türkiye'nin de bulunduğu Anadolu topraklarında geçiyor!

Kitapta Hattuşa denen bölgede, köyler arasında yazılı ve sözlü mesajları getirip götüren haberci bir ailenin oğlu olan Mana-Putu isimli gencin yaşadıklarını okuyoruz. Kralın emri altında çalışan atlı habercilerden olmayı hedefliyor Mana-Putu. Ancak babasıyla çıktığı bir yolculukta başlarına bir şeyler geliyor ve o günden sonra hayatı değişiyor.



Bu türün bizim edebiyatımızda da gelişmesini canıgönülden destekliyorum gerçekten. Ama kitabı okurken biraz sıkıldığımı itiraf etmeliyim :D Epik kurgular okumaya alışık olmadığımdan diye düşünüyorum. Ancak meraklıları varsa bu kitaba kesinlikle bakmalı! Yazarın benzer şekilde başka kitapları da var ayrıca. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 3/5
Bence biraz uzatılmıştı. 


Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 2/5
Okurken sıkıldım.

Baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir problem yoktu. 

Güzel kapak (%5): 2/5
Eh :D


Final puanı: 2,55

1 yorum:

  1. Aaa! İlk kez bir kitap yorumunda böyle kriterler görüyorum ve bayıldım! Ne güzel düşünmüşsünüz. Kısa ve öz, yazının sonunda tercih edelim mi, etmeyelim mi ortada. Akıllıca ve pratik. Tebrik ederim. <3 Umarım diğer film ve kitap önerisi yapan bloggerlar da örnek alır, tabi izin verirsen. ;)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil