1 Temmuz 2017 Cumartesi

Vahşetin Çağrısı

Kitap Adı: Vahşetin Çağrısı
Özgün Adı: The Call of the Wild
Kitap Yazarı: Jack London

Çeviren: Levent Cinemre

Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı: 107
Baskı Yılı: 2016

#herhaftabirklasik etkinliğinde geçtiğimiz hafta Vahşetin Çağrısı'nı okuduk. Ben daha önce hiç Jack London okumamıştım sanırım. Çocukken falan bir şeyler okudum mu diye düşünüyorum ama hatırlayamadım :D 

Kitabı okumaya başladığımda, kitabın Buck adında bir köpeğin etrafında döndüğünü anladım ve ne kadar oijinal bir fikir diye düşündüm. Çünkü daha önce hiç bir hayvanı merkeze alan, onun bakış açısını, duygularını, düşüncelerini bize aktaran bir kitap okumadım. Sena Hayvan Çiftliği'ni hatırlattı ama oradaki hayvanlar temsiliydi, başka bir şeyi işaret ediyorlardı. O yüzden o sayılmaz ve bu kitaptaki fikir halen orijinal! :D


Jack London'ın adını duyurmasını sağlayan bu kitap, dediğim gibi Buck adındaki bir köpeğin hayatının bir kesitini anlatıyor bize. Bir malikenede evcil hayvan olarak hayatına devam ederken, dönemin şartları gereği, yük ve araç hayvanı olarak başka birine satılıyor. Tam olarak hangi tarih bilemiyorum, geçtiyse de ben dikkat etmedim ama o zamanlar yapılı sağlam köpekler kızakları çekmek üzere kullanılıyormuş. Buck da yaşadığı malikaneden koparılarak bu görev için kullanılmaya başlıyor.

Biz de yaşamının bu kısmını ve ortama ayak uydurarak bir anlamda "vahşileşmesini" okuyoruz. Akıl almaz soğuklarda kilometrelerce yol yürümesini, kilolarca ağırlık taşıyan kızakları çekmesini, bununla birlikte diğer köpeklerle rekabetini ve kavgalarını görüyoruz. 

Gerçekten sevdiğim bir kitap oldu. Oldukça yalın ve güzel bir dili vardı kitabın. Klasiklere başlamak için güzel bir alternatif daha! Klasikleri okurken akıcılık ve sürükleyicilikle ilgili sorunlar yaşayan biri olan ben bile bunu diyorsam gerisini siz düşünün :D 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Bu da güzeldi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Yaşasın :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapağı da güzel, fena değil. 

Final puanı: 4,15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder