2 Temmuz 2017 Pazar

Yaratık: Covenant (Alien, #5)

Kitap Adı: Yaratık: Covenant
Özgün Adı: Alien™: Covenant
Kitap Yazarı: Alan Dean Foster

Çeviren: Barış Tanyeri

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 331
Baskı Yılı: 2017

Bu kitapla ilgili karmaşık bir durum var. Aslında iki durum :D İlki şu: Kitap, bir kitap olarak Alien serisinin beşinci kitabı olarak gözüküyor. Film olarak ise Prometheus filminin devamı niteliğinde, yani ikinci sırada. Dolayısıyla, yalnızca filmi izlemek yeterli olur mu yoksa önceki dört kitabı da mı okumak gerekir diye çok kafam karıştı ve tereddüt ettim.

İkinci mesele de kitabın kapağında yazan "Filmin Resmi Roman Uyarlaması" ibaresi. Bu bana önce filmin çıktığını, daha sonra senaryo uyarlaması olarak kitabın çıktığını anlatıyor ama bundan da emin olamadım :D

Bu kitap elime geçtiğinde yukarıda bahsettiğim durumdan ötürü kitabı hemen okuyamamıştım. Ve o aralar Prometheus filmini izledim. Şimdi de işte kitabı okumaya karar verdim ve okudum. Kitaptan önce filmi izlemenin olumlu ve olumsuz sonuçları oldu benim.



Olumlu sonucu, kitapta Prometheus'ta olan bazı olaylara ve kişilere göndermeler var. Bunlardan haberdar olduğunuz için kitabın ilgili sahneleri daha anlamlı oluyor. Ben okuduğumda çok şaşırmıştım o kısımları :D

Olumsuz sonucu ise iki kurgunun birbirine ne kadar benzediğini görüyor olmanız. Yani, bu kitap boyunca olan her şey, Prometheus filminde olanlara o kadar benziyor ki kitabın başında bütün her şeyi tahmin etmeniz işten bile değil. Bu anlamda hiç özgün gelmedi kitabın kurgusu bana. Ve hatta şu an Alien serisinin beş kitabında da aynı şeyler mi olup duruyor diye düşünüyorum :D

Durumlar böyle işte :D Uzun zamandır bir uzay kurgusu okumamıştım, bu anlamda iyi geldi kitap. Dediğim gibi ben çok özgün bulamadım ama siz önce Prometheus filmini izlemezseniz bu sorunu yaşamazsınız diye düşünüyorum. Ayrıca kitabın kapağını aşırı beğendim! :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Özgün bulamadım :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Ortalamaydı benim için. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir problem yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Yaşasın :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak cidden güzel ya! 

Final puanı: 3,05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder