6 Temmuz 2017 Perşembe

Zamanın Efendisi Hugo Cabret ve Buluşu

Kitap Adı: Zamanın Efendisi Hugo Cabret ve Buluşu
Özgün Adı: The Invention of Hugo Cabret
Kitap Yazarı: Brian Selznick

Çeviren: Merve Solmaz

Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 544
Baskı Yılı: 2012

Bu yazarı çok seviyorum biliyorsunuzdur. Daha önce Kutup Yıldızı kitabını okumuş ve bayılmıştım. O kadar çok sevdim ki 2016'nın en iyi kitabı olarak göstermiştim hatta. O günden beri de bu kitabı almak istiyordum. Geçenlerde 9.90 indirimine girince de hiç bekletmedim, hemen aldım :D

Brian Selznick bu kitapta da o harika tekniğini kullanmış. Hikayenin bir kısmı bildiğimiz yazı ile anlatırken bir kısmı da kendi çizdiği resimlerle ilerliyor. Hayranım gerçekten bu yazara :D Kitabın başında "Kağıt üzerinde sessiz bir film izlemek gibi." diye bir övgü var. Gerçekten öyle. Kitap giderek yaklaşan sahnelerin olduğu bir çizimle başlıyor. O kısımlara bakarken, hani kare kare geçen görüntüler vardır ya çok eski sinema filmlerinde, işte öyle hissettim.



Bu kez Hugo'nun hikayesini okuyoruz. Anne babası öldüğü için amcasıyla yaşıyor ve Paris Tren İstasyonu'nun saatlerinin bakımlarını yapıyorlar. İstasyonda bulunan yaşlı bir oyuncakçı ve küçük bir kızla kesişiyor yolları. Daha sonra gizemli bir resim keşfediyor. Biz de Hugo'yla birlikte esrarengiz olayları okuyoruz. 

Gerçekten, her yaştan herkese önerdiğim, mutlaka okuyun dediğim bir kitap oldu yine. Bu yazarı çok seviyorum ve her kitabını gözüm kapalı alıp okurum. Siz de kesinlikle bakmalısınız!


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Daha sürükleyici bir kitap olamaz herhalde!

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi, böyle bir baskıyı yapmak da hiç kolay değildir eminim. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Bu tam olmamış ya :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı cıvıl cıvıl değil mi? :D

Final puanı: 4,55

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder