9 Ağustos 2017 Çarşamba

Belki Bir Başka Hayatta

Kitap Adı: Belki Bir Başka Hayatta
Özgün Adı: Maybe in Another Life
Kitap Yazarı: Taylor Jenkins Reid
Çeviren: Gökçe Çiçek
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2017


Bu kitabı bir videosunda Nihan önermişti, ben de orada görüp almıştım ilgimi çekti diye. Geçenlerde de farklı bir şeyler okumak isteyince elime aldım. Kitabı okuduğum için çok memnunum, gerçekten özgün ve güzel bir kitaptı.

Hannah isimli genç bir kadının hayatına giriyoruz bu kitapta. Nedense bir türlü düzenli bir hayat kuramamış, sık sık şehir değiştirip duruyor. Ve artık sonuncusu olması ümidiyle çocukluğunun geçtiği şehre geri dönüyor. 

Geri döndüğü için çocukluk arkadaşı olan Gabby ile bir akşam eğlenmeye çıkıyorlar. Burada başka arkadaşlarıyla falan da karşılaşıyor. Aynı zamanda uzun yıllar önce birlikte olduğu erkek arkadaşı Ethan ile de görüşme fırsatı oluyor.

Kitap buradan sonra ikiye ayrılıyor. Eşzamanlı olarak Hannah'nın iki farklı karar vermesini ve bu kararların onu nerelere götürdüğünü okuyoruz. Kararlardan biri bardan Ethan'la ayrılmak, diğeri ise arkadaşı Gabby ile eve dönmek.



Bu kadar basit ve anlık bir kararın Hannah'nın hayatını ne kadar farklı noktalara sürüklediğini okumak keyifliydi. Aslında kitabın formatını genel olarak çok sevdim. Özellikle son kısımlarda aynı sahneleri iki hayatta okumak çok çok güzeldi. Hannah bir hayatında bulunduğu ortamdaki bazı insanları tanımazken diğer hayatta onlarla çok yakındı örneğin. Bunu görmeyi gerçekten çok sevdim!

Kitap boyunca biraz kaderci bir hava da sezdim. Bunu hem karakterlerden hissediyordunuz hem de kitap genel olarak "bir şey olacaksa eninde sonunda olur." gibi bir mesaj verdi bana. Ufacık seçimlerin bile nelere mal olduğunu ve biz ne yaparsak yapalım hayatın etrafımızda sessizce örülmeye devam ettiğini görmek cidden hoşuma gitti. 

Kendine özgü, farklı ve bir çırpıda okunabilecek bir şeyler arıyorsanız bu kitap harika bir seçenek bence. Hem de yine tam bir yaz kitabı, sizi içine alıp götürüyor!


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Gayet güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Gayet akıcıydı.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Yaşasın! :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak fena değil aslında ama öneri olmasaydı bu kapakla alır mıydım emin olamıyorum :D

Final puanı: 4,45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder