25 Eylül 2017 Pazartesi

Sufle

Kitap Adı: Sufle
Kitap Yazarı: Aslı E. Perker
Yayınevi: Doğan Kitap

Sayfa Sayısı: 306
Baskı Yılı: 2011


Aslı Perker ile Bana Yardım Et kitabıyla tanşmıştım. Kitabın yorumunu yaptıktan sonra Aslı hanımın ekibinden (?) biri benimle iletişime geçip Sufle'yi de göndermek istediklerini söylemişti. 1 yıldan fazla süre önce de Sufle imzalı olarak elime geçmişti. Kendilerine buradan teşekkür etmiş olayım tekrar. Evet 1 yıldır okumayı bekletiyorum :(

Öncelikle Aslı Perker'de beni çeken bir şeyler var. Bunu tam olarak tanımlayamıyorum. Tarzını seviyorum, bir şekilde kendini okutuyor. Garip. :D

Bu kitapta da öyle oldu. Çünkü kitapta hem sevdiğim hem de sevmediğim iki büyük şey vardı. Kitap üç karakter etrafında dönüyor. Eşi bir kalp krizi sonrası yatağa bağımlı hale gelen Lilia, yine hasta annesine bakmak zorunda kalan Ferda ve eşini kaybeden Marc. Karakterlerin üçünün de yemek yapmayı seviyor olması ve kitapta bol bol mutfak sahnesi görmemiz benim için çok keyifliydi.



Kitabı okumamı epey zorlaştıran şey de yine bu karakterlerle aslında. Çünkü üçü de sanırım 50-60 yaşlarında, orta yaşlı insanlardı. Ömrü hayatımda okuduğum en yaşlı ana karakterler oldular sanırım :D Kitap boyunca yakın zamanda kötü şeyler yaşamış bu üç insanın yemek yaparak yaralarını sarmaya çalışmasını okuyoruz bir anlamda. Sürekli orta yaşlı insanlarla olmak haliyle beni biraz sıktı. 

Bu üç karakterin, dünyanın farklı yerlerinde aynı kitapla karşılaşmaları da epey hoşuma gitti. Bu kitabın adı "Sufle: En Büyük Hayal Kırıklığı". En büyük hayal kırıklığı diyor olması karakterler gibi benim de ilgimi çekti ve tıpkı onlar gibi ben de "Ne var canım sufle yapmakta?" diye düşündüm. Ama çok şey varmış :D

Dediğim gibi, Aslı Perker'in kalemini seviyorum. Sıradan değil, başka bir şeylere benzemiyor. Kendine has bir tarzı var. Siz de benim gibi mutfakla haşır neşir olmayı seviyorsanız bu kitabı okumanızı rahatlıkla tavsiye edebilirim. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 4/5
Karakterlerin yaşı dışında güzeldi bence. 

Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 4/5
Yaş meselesi beni biraz yavaşlattı :D

Baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Güzel kapak (%5): 4/5
Kapak tatlı :D

Final puanı: 4,05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder