11 Ekim 2017 Çarşamba

Her Şey Unutulmadı

Kitap Adı: Her Şey Unutulmadı
Özgün Adı: All is Not Forgotten
Kitap Yazarı: Wendy Walker
Çeviren: Erdem Bostan

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 312
Baskı Yılı: 2017

Her Şey Unutulmadı, Yabancı Yayınları'nın en yeni bebeklerinden. Kitap okuma listemde duruyordu ve  merak ediyordum zaten. O yüzden çıktığını görünce epey heyecanlandım.

Sorunsuz, sessiz sakin bir kasaba olan Fairview'de bir olay oluyor. Genç bir kız olan Jenny, bir okul partisinin ardından saldırıya uğruyor. Bu travmanın tedavisi için yeni geliştirilmiş bir ilaç ile Jenny'nin hafızasının ilgili kısımları siliniyor. Ama beyin bu kadar kolay işleyen bir şey değil tabii. Jenny hatırlamadığı şeylerin duygusal ağırlığı altında daha da kötü oluyor. Bunun üzerine de Alan Forrester bir psikiyatrist ile görüşmeye başlıyor. 



Ancak psikiyatrist biraz garip. Çünkü Jenny ile yaptığı seanslarda etik sınırları yerle bir ediyor. Zihinsel manipülasyon mu dersiniz, danışanın gizliliğini bozmak mı dersiniz... Ne ararsanız var :D Kitabın ilk yarısında aşırı sıkılmıştım. Kitap gerçekten çok ağır ilerliyor. Ama sonra hem psikiyatristin yaptıklarını dehşetler içinde okudum, hem de olay fazlasıyla ilgi çekici bir yere geldi :D

Hiç beklediğim gibi bir kitap değildi. Ne beklediğimi de bilmiyorum ama bambaşka bir şey okudum. Psikolojik gerilim türünde farklı bir şeyler okuyorsanız alın size mis gibi öneri :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Kitabın yarısında gerçekten sıkıldım. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Türkçede kulağa biraz garip gelse de orijinal ismi kullanmışlar, yaşasın! :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Güzel bence :D

Final puanı: 3,7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder