22 Aralık 2017 Cuma

Son ve Ötesi

Kitap Adı: Son ve Ötesi
Özgün Adı: More Than This
Kitap Yazarı: Patrick Ness
Çeviren: Aslı Dağlı

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 444
Baskı Yılı: 2017

Sonunda bu kitaba yorum girebiliyorum. Çok heyecanlıyım çünkü Son ve Ötesi bu yıl okuduğum en iyi kitaplardan biriydi! Arka kapağında şöyle bir yazı var:


Oğlan boğuldu; son anlarında umutsuz ve yalnızdı. Öldü.
Sonra uyandı; çıplak, yaralanmış ve susamıştı fakat hayattaydı.
Bu nasıl olabilirdi? Ve bu terkedilmiş, tuhaf yer neresiydi?
Neler olduğunu anlamaya çalışırken, oğlan umut etti. Bu bir son olmayabilir miydi? Daha ötesi olabilir miydi ya da belki de burası öbür dünyaydı?
Çok iyi değil mi? Yani ben bunu okuyunca bile heyecanlanmıştım. Kitabın ilk sayfalarında bir boğulma sahnesi okumak da çarpıcı bir deneyimdi. Ve sonra, gerçekten ötesi oldu. Yani kitabı bu haliyle bile okumak güzelken ilerledikçe bambaşka bir şey kondu önüme. Okumaktan en çok keyif aldığım konulardan biri. Bin yıl düşünsem aklıma gelmeyecek bir yöne doğru ilerledi kitap. Ve ÇOK GÜZEL OLDU. ÇOK AMA ÇOK GÜZEL.

Gerçekten çok keyif aldım okurken. Sayfaları büyük bir merakla çevirdim. 400 küsür sayfa olmasına rağmen sizi öyle bir içine çekiyor ki başından kalkamadan bütün gün okumuş olarak bile bulabilirsiniz kendinizi. Okurken bazen hayal edip durdum, keşke bir filmi olsa da izlesek diye düşündüm. Şu kitaptan kaliteli bir şekilde uyarlanacak bir film yıkar geçer ortalığı!
Bu kitabı okumanızı tavsiye ediyorum, hatta okumanızı istiyorum. Benden alacağınız önerilere güveniyorsanız bu kitabı listelerinizin en üstlerine yerleştirin :D
Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Bir ara kitabın kapağını zorla kapadım resmen. Bırakamıyordum ama bırakmam gerekiyordu o an :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir Aslı Dağlı çevirisi. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Açıkçası ben ilk versiyon olan "Ve Dahası"nı daha çok sevmiştim sanırım. 

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapak tasarımı çok güzel olmuş. 

Final puanı: 4,9

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder