15 Ocak 2018 Pazartesi

İstasyon On Bir

Kitap Adı: İstasyon On Bir
Özgün Adı: Station Eleven
Kitap Yazarı: Emily St. John Mandel
Çeviren: Ferhan Ertürk

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 365
Baskı Yılı: 2017

İstasyon On Bir'i görünce çok heyecanlanmıştım ve merak etmiştim. Çünkü tanıtımlarda falan gördüğüm kadarıyla konusunu çok beğenmiştim. Hala da beğeniyorum aslında. Bir grip virüsü inanılmaz bir hızla yayılıyor ve yakalanan insanlar 3-4 gün içinde ölüyor. Hal böyle olunca da çok kısa bir sürede dünya nüfüsunun %99'u ölmüş oluyor. İnsanlar öldükçe medeniyet de yok oluyor. Elektrik gidiyor, şehirler birer birer yıkılıyor. 

Konu gerçekten çok güzel ama kurguyu hiç ama hiç beğenmedim. Bu kadar güzel bir konuya yazık olmuş diye düşündüm açıkçası. Yani ben böyle bir durumda insan ırkının yok olma tehlikesiyle ilgili bir şeyler okumak isterdim. Ya da kalan bu bir avuç insanın daha vahşi olmasını, bir hayatta kalma mücadelesi vermesini beklemez misiniz siz de? Buradaki insanlar gayet medeni, müze falan kuruyorlar, seyyar tiyatroyla oradan oraya dolaşıp Shakespeare oyunları falan oynuyorlar. GERÇEKTEN Mİ? Hani bütün dünya yıkılmış falan? :D Arada çıkıntı yapan birkaç kişi var tabii ama hiç tatmin edici değil :D



Bunların üstüne bir de çok dağınık da geldi bana kurgu. Yani farklı karakterlere geçiyor. Zamanda bir ileri bir geri gidiyor falan. Kurguyla ilgili gerçekten çok sıkıntım var. Sanırım hiçbir şeyi beğenmedim :D Dolayısıyla da okurken ölümüne sıkıldım. Ama son zamanlarda kitapları yarım bırakamama gibi bir huy geliştirdim. O yüzden bunu da ite kaka da olsa bitirdim :D

Böyle kitapların yorumunu yaparken biraz çekiniyorum çünkü kendisinin bolca ödülü var :D Kitabın Arthur C. Clarke Ödülü -ki bu hiç de hafife alınacak bir ödül değil bence :D- de dahil olmak üzere 3 farklı ödülü, madalyası ve başka ödüllerde finalistliği var. O yüzden benim hiç sevmememi değerlendirirken bunları da gözünüzün önünde tutabilirsiniz :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Konu güzel, kurgu değil :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 1/5
Sıkıntıdan ölmeye beş kala :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 3/5
Ehh :D

Final puanı: 2,05

1 yorum:

  1. Yaaa ben de dr'da kocaaman bir yeni yazısıyla görünce sepete eklemiştim konu da çok hoşuma gitmişti aslında :) sonra başka kitaplar ağır bastı alamadım. yorumunuzu okumak iyi oldu ama beğenmemenize üzüldüm .. :)

    YanıtlaSil