5 Ocak 2018 Cuma

Roanoke Kızları

Kitap Adı: Roanoke Kızları
Özgün Adı: The Roanoke Girls
Kitap Yazarı: Amy Engel
Çeviren: Pınar Polat

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 328
Baskı Yılı: 2017

Roanoke Kızları 2018 yılının ilk kitabı oldu benim için. Hakkında "okurken sizi rahatsız ediyor" falan şeklinde birkaç yorum görmüştüm, merak ettiğim için daha fazla bekletmek istemedim.

Kitap boyunca Lane'in geçmişi ve bugününü okuyoruz. 15 yaşında annesi intihar edince büyükanne ve büyükbabasıyla yaşamak üzere onların malikanesine taşınıyor. Orada kuzeni Allegra da var. Ergenliği onlarla birlikte geçiyor fakat sonra bir şeyler oluyor ve oradan ayrılıyor. 11 yıl sonra, Allegra'nın kayıp olduğu haberini alınca bu malikaneye geri dönüyor. Ve burada geçmişiyle, geçmişinde yaşanan olaylarla yüzleşmek zorunda kalıyor bir anlamda. 



Evet, biraz ağır bir içerik olduğunu söyleyebilirim. Yani aslında nasıl anlatacağımı da bilmiyorum. Çok durgun bir kitaptı. Yazarın neden böyle bir kitap yazdığına anlam veremedim bir türlü. Orada işlediği konuya dikkat çekmek için mi? Bazı kitaplar bana bunu hissettiriyor, bu kitap da kesinlikle onlardan biriydi. Neden yazılmış bu kitap? Bilmiyorum. :D

Pek hoşuma gitmedi kitap genel olarak. Dediğim gibi, durgundu. Kıza ne olduğunu bile merak etmedim çünkü bu konu biraz arka plandaydı. Bu kitap bir polisiye mi yani, bence kesinlikle değildi.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Beğenmemekten ziyade anlam veremedim :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Fena değildi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Roanoke Girls zaten :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Kapak fena değil, ilgi çekici. 

Final puanı: 2,95

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder